Nekromanti Någon som har koll på The Secret World?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Och framför allt Kaidan?

Min ovilja att spela med folk jag inte känner, och det faktum att jag är en filthy casual som inte ids grinda eller göra ordentliga strategier, innebär att jag överhuvudtaget inte gjort några dungeons. Definitivt inga elitdungeons. Det gör att min gear är... ganska substandard nu när jag avslutat själva main-storyn (alltså den som är grundspelet). Jag har spelat några av de andra issue-arcsen också, men det har inte riktigt hjälpt.

Jag skulle nu vilja fortsätta storyn in i Kaidan. Är det ens nån idé att försöka utan 10.1-gear eller bättre och med en möjligen inte 100% optad build? Eller är det bara för mig att lägga ner och avinstallera, om jag inte vill grinda dungeons med främlingar för att få upp min gear?

Cybot

Mest spelbar
De flesta säger att L10 Gear duger. Fast det kan hända att du måste bygga om din build för att opta den mer.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
OK. Det lär jag iofs misslyckas med, jag försökte ju rentav testa ett par "optade builds" som jag hittade på nätet och som mina dåvarande förmågor och gear funkade för, men jag vet inte om jag misslyckades med att chaina deras abilities rätt men netto dängde jag ut betydligt mindre skada samtidigt som jag fick färre hp. Men jag får fortsätta leta, och testa...

Såg att man kan fixa black bullions på andra sätt än pvp och dungeons nu dock. Köpte ett par mysterieboxar och förvandla-lvl-10-gear-till-bullions-grejer. Testar dem ikväll...

När jag var i Tokyo kändes det som att det typ tog tvärstopp för mig. Jag kunde plocka enstaka wandering monsters men de missions man får precis i början dog jag ordentligt på. Högst deprimerande. Kanske borde jag satsa på en annan typ av build, bli mer fokuserad... Vad ska man satsa på om man vill solo-köra i Tokyo? Jag har ju en "dps med lite hp-stärkande gear" typ, som har tjänat mig hyfsat väl hittills, men jag kan ju bygga om mig...

Cybot

Mest spelbar
Det finns så många olika kombos man kan använda.

Men det finns ungefär tre hårda regler om du vill rocka i Tokyo.

1. Du måste healtanka. Bara DPS och hitpoints funkar inte. En vanlig kombo är AR eller fist tillsammans med någon av melee setten (och i princip chaos endast om du vill exploita burst. Bara leeching fungerar inte heller. Du måste ha något mer för att kunna krossa AEGIS.
2. Du måste exploita någon synenergigrej till en episk nivå.
3. Face-tanka inte. Rör på dig så att mobs hamnar i vägen för varandra och inte träffar med AoE förmågor.