Nekromanti Någon som har lust att skissa rymdvarelser?

luddwig

Lawful evil
Det känns mer och mer som en brist att jag inte har några bilder på de spelbara arterna i mitt rymdoperarollspel Solfläckar och själv är jag ingen konstnär. Så, som rubriken säger, någon som har lust att skissa rymdvarelser? Cred och tacksamhet utlovas. I övrigt talar vi inte om något högavlönat jobb. Stilmässigt tänker jag mig något som känns som gammal SF- eller superhjälteserietidning. Några möjliga referenser är Jeff Hawke och Strontium Dog.

luddwig

Lawful evil
Det finns kortfattade beskrivningar av de fem icke-mänskliga arterna. Den som vill skissa kan utgå från det. Om man tycker att något är oklart, vill ha mer att arbeta utifrån eller vill bolla idéer - hojta till. Sedan får jag väl ta på mig kritikermössan och säga vad jag tycker är bra eller vad som behöver ändras utifrån min bild av arten, spelvärlden o.s.v. Den som vill skissa får alltså finna sig i att jag är domare, jury och bödel. Samtidigt får skissaren hyfsat med manöverutrymme. Förhoppningsvis blir det även lite konstruktiva diskussioner och konstruktiv kritik åt båda håll. Jag kan också tillägga att Solfläckar inte alls är något superambitiöst projekt med dyra böcker på SF-bokhandeln som mål. Ambitionen är istället att göra ett bra, smått osr:igt rymdoperaspel som en vacker dag kanske kanske kan finnas som pdf hos drivethrurpg.

luddwig

Lawful evil
Voldstagg13;n195579 said:
Jag tar på mig dumstruten och frågar: var hittar man boken/nämnda beskrivningar?
Dumstruten känns ytterst överflödig. Jag har sett till att inte sprida Solfläckar eftersom det i allra högsta grad är ett work in progress. Således finns det, åtminstone i sin senaste version, endast i min dator men naturligtvis kommer jag att dela med mig av beskrivningarna till intresserade skissare.

Celledor

Hero
Låter som en kul utmaning, har börjar ta mig tid att börja teckna lite (gjorde det mycket när jag var mindre) igen. Framförallt för att kunna visualisera karaktärer till mina egna äventyr när jag är SL.

Skulle kunna göra ett försök, men kan inte garantera att det går snabbt.

Skickar ett PM med ett exempel på det senaste jag gjort, så får du bestämma om den stilen kan vara något som passar.

luddwig

Lawful evil
Måste säga att jag är smått överväldigad av responsen. Hade nästan inte förväntat mig något intresse alls och nu har fyra personer hört av sig och skickat bilder/länkar. Ska ta mig en funderare på hur jag vill gå vidare och återkommer efter det.