Nekromanti Någon som kan latin måhända?

Jarl

Hero
Moj. Jag hade tänkt att ha en litet snajsigt valspråk på latin som prydnad på mitt rollformulärs första sida: Formulär, sida1 och 2 , så jag undrade om någon här kan översätta "Balans framför allt" eller "Balans över allt annat" eller något med liknande innebörd (vagt valspråksaktigt helst) till latin. Vore uppskattat :gremsmile:

nippro

Jarl

Hero
Man kan alltid slå till med lite hundlatin: Equilibrium pro quidque
Visserligen :gremsmile: , fast det vore roligt om det faktiskt var "äkta" latin ändå.

Kaoin

Veteran
Det är mer eller mindre äkta latin, jämvikt står i subjektsform etc. Jag vågar bara inte ge några absoluta garantier då jag inte är så bra på latin.

Troberg

Sinister eater
Det borde bli Equilibrium super omnes .
Japp, låter rimligt, även om jag tycker det känns lite blekt som mål för ett spel.

Själv är jag mer för 'Coitus, veneni, fluctare et volvere'. Kanske något för Fabeljazz TNG?

Kaoin

Veteran
Inte enligt mina bristfälliga latinlexikon men det är säkert inte omöjligt :gremsmile:

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Tja, jag tror faktiskt att du har rätt. Vemsomhelst borde nog heta något i stil med quidcumque.

Anders

Dimfrost

Special Circumstances
Chansen är större om jag visste vad det betydde, och om någon faktiskt tyckte att Fabeljazz borde ha ett latinskt valspråk. Men det är en ny version på gång, med layout (!) och bilder (!!), så möjligheten finns. :gremgrin:

/Dimfrost