Nekromanti Någon som testat köra detta?

Eagle

Swordsman
Hej!

Aces & eights är riktigt bra. Det håller dock inte samma kvalité som westernrollspelet. Det jag däremot funderar på är att använda den fiktiga värdsbeskrivningen i Aces & eights när jag spelare nya westernrollspelet, då varken SL eller Spelare har några historiska ramar som begränsar ens kreativa frihet. Någon mer som haft sådana tankebanor?

Arfert

Facit
...jag har haft det också, gillar det fiktiva historien i A&E... men väntar nog till nya Western kommer ut..

Derlon

Veteran
Fast jag tycker nog att western erbjuder en fiktiv spelvärld om SL vill. Gillbringarna har varit noga att gå ut med att det nya western har ett fast årtal. Historien beskrivs fram till detta år. Efter det kommer SL och spelare själva avgöra vad som händer med världen. Om man håller sig till de historiska ramarna eller inte är helt upp till gruppen och hur mycket SL vill lägga ner på att hålla sig till verkligheten. Bra tycker jag. För det som är intresserad kan jag rekommendera ”the wild west catalog”, finns på Adlibris. En mycket billigt och övergripande bok som lätt blir ett bra supplement. De har även ”Complet idiots guide to American civil war”, denna bok är i mitt tycke oumbärlig. Köper man dessa två böcker har man två extremt bra grundplåtar med bra information.