Nekromanti Någon som vet status på "OSR-gruppen på Facebook" ?

osrick

Veteran
Jag reggade mig på Facebook idag och gick genast till "OSR-gruppen": https://www.facebook.com/groups/461779620606892/ och ansökte om att bli med. Sidan var synlig, och senaste inläggen var bl a lite om Tunnels & Trolls, Apgudens tempel etc. Men nu när jag klickar på länken ikväll blir det plötsligt
"Sorry, this content isn't available at the moment

The link you followed may have expired, or the Page may only be visible to an audience that you aren't in."

- En del av medlemmarna finns här också tror jag, så min nyfikna fråga är: har gruppen lagts ner ? (eller drog man öronen åt sig när jag ansökte och ombildade den till en 'secret' grupp ? :eek: Kan inte komma på annars vad som kan ha hänt)

kloptok

Pensionerad astrolog
Den funkar alldeles utmärkt och är rätt så aktiv. Händer mer OSR-relaterat där än på det här forumet i varje fall! Måste vara något facebooka-knas som drabbat dig specifikt tyvärr. I princip 100% säker på att du är helt och hållet välkommen i gruppen. Har du fått meddelande om att din ansökan godkänts för övrigt?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag nickar instämmande till kloptoks inlägg. Jag har inte sett att det trillat in nån ansökan under dagen så det låter som något Facebook-knas. Prova imorgon igen eller så. :)

Eksem

Champion
Det kanske kan vara så att Facebook har nån autospärr mot helt nya medlemmar som går med i olika grupper, för att man är rädd för spam-bottar? Fullständig spekulation dock, om du kan skicka ditt Facebook-namn i PM kanske nån kan bjuda in dig eller nåt, och då kanske det hjälper?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Har vi missat att meddela de nya reglerna för att få vara med? Först måste man offra en d20 på ett altare (läs "stapel") av OSR-kloner. Tärningen måste vara oskuld. Sen måste man bränna en neotrad-regelbok samtidigt som man citerar Gygax. Efter det måste man, med handen på valfri old-school-regelbok (exempelvis Holmes, OD&D, LotFP, LabLord, mfl. -- dock ej AD&D!) svära att man gillar vancian magic och alltid är domare snarare än spelledare. Sen kan man skicka ett pm till mig eller någon annan här i tråden och be om en inbjudan.

Om du faktiskt gör allt detta får du gärna lägga upp det på youtube också. Det är dock inget krav :)

osrick

Veteran
Tack för alla svar! Kommer inte åt gruppen nu på morgonen heller - samma felmeddelande. Bra tips att PM:a min FB-identitet till någon. Men till vem - är det till DeBracy ?

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Jodå, citatet blev: "I would like the world to remember me as the guy who really enjoyed playing games and sharing his knowledge and his fun pastimes with everybody else." Inga problem.

Twitchy

Veteran
Hej Osrick! Det var jag som blockerade dig eftersom jag trodde du var en spambot. Blev meddelad om mitt misstag och har skickat en inbjudan till gruppen åt dig. Du är varmt välkommen och ber om ursäkt för förvirringen.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Twitchy;n197918 said:
Hej Osrick! Det var jag som blockerade dig eftersom jag trodde du var en spambot. Blev meddelad om mitt misstag och har skickat en inbjudan till gruppen åt dig. Du är varmt välkommen och ber om ursäkt för förvirringen.
Nu går jag off topic, men jag vill bara påpeka att vB5 är helt jävla brutet. Twitchy har 17 inlägg och "A reputation beyond repute," vilket man får om man får likes från rätt personer... Jag misstänker starkt att det inte finns någon övre gräns på rep och att några av oss har samlat på oss helt bisarra mängder, och hur mycket rep man får av en like beror på hur mycket rep personen som ger den har.

Jag har inte bestämt mig för om jag betraktar det här som en feature eller en bugg. Det är ju rätt coolt att systemet kan gamblas lite, liksom.

RasmusL

Champion
För ett halvår sedan var en post och tre högprofil-likes tillräckligt vill jag minnas!!

osrick

Veteran
Tack alla för tips, hjälp och lite push bakom kulisserna så att det löste sig!
/Stolt nybliven medlem