Nekromanti Någon som vill vara med i Karlavagnen?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hej!

Vi har fått en förfrågan som lyder som så här:

"Jag är producent för Karlavagnen i Sveriges Radio P4. I morgon kväll (onsdag 2/11) ska vi prata om vuxnas lek - och jag skulle så väldigt gärna vilja komma i kontakt med en pratglad vuxen rollspelare, som skulle kunna tycka det vore kul att prata om glädjen med rollspel via telefon i morgon kväll."

Någon som är taggad att vara med? Svara här i tråden så får du kontaktuppgifter.

/Magnus

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag skulle absolut kunna ställa upp på det, men jag har faktiskt redan gjort det för typ... 15 år sedan så om någon annan vill så tycker jag den kan få förtur. :)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Åh, drömmen hade ju varit att höra den oheliga treenigheten från viskningar från kryptan =)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Robert Jonsson;n207501 said:
Jag skulle absolut kunna ställa upp på det, men jag har faktiskt redan gjort det för typ... 15 år sedan så om någon annan vill så tycker jag den kan få förtur. :)
Om ingen annan kliver fram i eftermiddag så får du stafettpinnen!

/Magnus

PAX

Jordisk Äventyrare
Och jag som trodde att Karlavagnen byggde på spontant deltagande. Bl.a. halvpackade lyssnare som bara måste prata av sig.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
PAX;n207556 said:
Och jag som trodde att Karlavagnen byggde på spontant deltagande. Bl.a. halvpackade lyssnare som bara måste prata av sig.
Nej, inte bara i alla fall. De flesta sorteras fram i slussen, men en del är förinbjudna. Då jag var med första gången så skickade jag ett mejl under första delen av programmet och därefter bad de att få ringa upp. Så inga konstigheter egentligen.

PAX;n207556 said:
Du blandar ihop det med Ring P1.

Bifur

Veteran
Ca en timme in i alternativet "utan musik". Intressant och bra talat av Kopra, spännande att höra om "Satans delerium", som jag inte kände till, om än med fokus på lajv och inte "papper och penna".

Off topic, men ändå inte: Hamnar inte fokus i mediala sammanhang osedvanligt ofta på lajv när det talas om rollspel. Om så, varför det? Är det mer slagkraftigt medialt eller är lajvarna bara mer mediala? Det är ju trots allt bara en del av hobbyn.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Bifur;n208142 said:
Ca en timme in i alternativet "utan musik". Intressant och bra talat av Kopra, spännande att höra om "Satans delerium", som jag inte kände till, om än med fokus på lajv och inte "papper och penna".
Petter Karlsson som pratar lajv är någon annan. Tyvärr verkar Korpa inte vara med.

luddwig

Lawful evil
Bifur;n208142 said:
Off topic, men ändå inte: Hamnar inte fokus i mediala sammanhang osedvanligt ofta på lajv när det talas om rollspel.
Extremt ofta skulle jag säga vilket jag tycker märks tydligt bland icke-rollspelare. Jag vet inte hur många gånger jag sagt att jag spelar rollspel och sedan fått förklara vad bordsrollspel är samt att det är sådana rollspel jag sysslar med, inte lajv. Jag tror också att den felaktiga bilden kan vara till nackdel för hobbyn på så vis att sådana som skulle gilla bordsrollspel aldrig testar att spela eftersom dom tror att alla rollspel = lajv.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Bifur;n208142 said:
Är det mer slagkraftigt medialt eller är lajvarna bara mer mediala? Det är ju trots allt bara en del av hobbyn.
Jag tror att många tror att vi bordsrollspelare inte finns längre, tyvärr. Lajv har högre grad av igenkänning tror jag.

/M