Nekromanti Några fina julklappar?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Har ni fått några fina julklappar som ni vill skryta om?

Tjejen hade lagt märke till att jag brukar vara inne och kika på Think Geek men att jag aldrig går så långt att jag beställer något så jag fick:
Salt med baconsmak och läppcerat med baconsmak!

Jag fick dessutom utrustning för att göra space invaders och tetris-iskuber! Ska nog fira det med en Gin & Tonic!

Slutligen fick jag av samma underbara kvinna en riktig bag of holding!

Übereil

Swashbuckler
Själv blev jag glad över att jag fick första boken i A Song of Ice and Fire. Inte just för boken i sig, utan för att den var inbunden, vilket kändes lyxigt maffigt. Dessutom så fick jag senaste Wheel of Time boken inbunden, en riktig tegelsten var det. Lite jobbigt att den var inbunden då alla andra böcker jag har är i pocket (assymetri!!! :gremfrown: )

Dessutom hade min far till min stora glädje kuskat runt på internet och till slut lyckats hitta någon småbutik i huvudstaden som kunde skicka ut Red November. Så det fick jag också. Det var imponerande kompakt (1*3*0.5 dm om jag höftar).

Übereil

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag fick ett par ruskigt sköna vinterkängor (eftersom jag glömt säga till mina föräldrar att jag köpt ett par), sängkläder, kökshanddukar, CD-RW-skivor (använder nån såna längre?), målarpenslar (eftersom min bror gick till en random hobbybutik istället för till en leksaks/figurmålarbutik när jag bett om "smala figurmålningspenslar"), DVD-film (nya Sherlock Holmes) och ett par sockor min mor stickat.

Så... Skryta med? Kanske inte. Men det var en trevlig jul ändå =)

Vitulv

krank said:
Jag fick ett par ruskigt sköna vinterkängor (eftersom jag glömt säga till mina föräldrar att jag köpt ett par)
Det är faktiskt omöjligt att ha för många sköna vinterkängor.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vitulv said:
Jappsolut. De här är dessutom både bättre och skönare än de jag köpte.

Vitulv

krank said:
Vitulv said:
Jappsolut. De här är dessutom både bättre och skönare än de jag köpte.
Med andra ord så är det enda som gör att de inte får full pott att de inte smakar bacon.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
De enda julklapparn som hushållet erhållit än så länge (svärföräldrar kan mycket väl tänkas ha något i bakfickan) är det rollspel med signatur som vi köpte (ok, makens pengar, jag pekade och han köpte)från krank...
Samt varsinn penna med namn på...

Men vi fick en annan julklapp, av sorten man inte önskar, två stycken fina förkylningar... så firandet blev inte som tänkt...

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
En oerhört stilig rock intar hedersplatsen bland gåvorna. Jag är ännu inte helt klar på huruvida jag ser ut som en gangster, Strindberg eller bådadera.

Übereil

Swashbuckler
Krya på er, och intala er själva att det i alla fall inte var magsjuka.

Übereil

Vitulv

Dnalor said:
Jag fick en sån här:

Jag har en trogen sådan som följt mig under hela mitt liv som officer. Skriver under på att den efter hunden är mannens bäste vän.

w176

Förlorad dotter
Jag fick min tredje Budda staty av min bror. Denna gång 10cm hög, och det ser ut som han gör morgongympa. Därför är han Morgongympa Budda.

Och:

Johan K

Gammal & dryg
Inga direkt skrytsaker, men jag fick 2 saker som jag är klart nöjd med. Den ena saken är en sådandär handduk-som-torkar-fort, vilket är praktiskt när man är ute i det fria & får för sig att bada. Sedan den andra saken är en kniv till, kom fram till att det är bra att ha en kniv till att skära mat med & en kniv till allt annat..
I övrigt så fick man det vanliga, vilket innebär kalsonger, t-tröjor & strumpor..

/ Johan K, som även fick en ostkupa...

Storuggla

Champion
Jag fick en pläd. Det är bra. Det är sådana där saker som man uppskattar mer när man är över en viss ålder, noterar jag.

Storuggla, så har man det varmt

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ubereil said:
Lite jobbigt att den var inbunden då alla andra böcker jag har är i pocket
Aaarghhrfrrrzzzt!

En pocketbok är också inbunden.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Julen är inte över än. Med skilda föräldrar och småsyskon i den gladaste julklappsåldern hålls jag kvar i en jultradition med klapphögar under granen och julmat. Jag fick bara saker från min önskelista!
En sådan där rullvagn till badrummet, en kartong med bak- och matlagningssaker (SIRAP! JAG SKA DRICKA DEN SOM VODKA), en springform för div. kakor och sådant, och så en stor fin handmålad mugg (blommig och dan) och några hundralappar, samt en telefonräkning betald. Tack mamma :gremshocked:

Till nästa julafton (dvs på fredag) hoppas jag på en ny vinterjacka, ett par hundralappar till och så de där tjocksockarna och långkallingarna jag önskat mig i så många år men aldrig fått. Och under mellandagarna ville min syster ge mig ett ID-kort (mitt gick ut i Mars). Bara bra klappar!

Däremot är det i år jag gett folk sämst klappar. Rumskompisen (som gav mig en awesome juleklapp) har inte fått något än och nästan alla får biobiljetter. Lite dåligt samvete har man, men också mer än dålig ekonomi, så vad gör man liksom ^_^'