Nekromanti Några frågor

inte

Veteran
Jag har några snabba frågor som jag undrar om någon kann svara på.
1. På kartan till Asharien & Soldarn står det att dvärgafästena Krun Renk-Ghor och Kraalen Renk-Ghor heter så och därför borde vara Ghor fästen men i modulen Dvärgar "Stenens söner" står det att det är Roghan fästen vilket är rätt ???
2. Finns det inte någon beskrivning i någon modul av någon medlem i liljans råd ???
3. Är det något specielt med bergen "Spirorna" i nordvästra Soldarn eftersom dom faktist är namngivna ???

Tack på förhand!

1. Lita på Dvärgboken.
2. Vet faktiskt inte
3. Om det inte står något i L&H, så är det inget specialt. Tänk på att de flesta bergskedjor faktiskt är namngivna... (Khazimbergen, Krhûnbergen)

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Några svar.

1.
Boken som kom ut senast gäller. Det är Neogames hållning så fort någon information från 2 böcker krockar.

2.
Det finns ingen i alvboken i alla fall.

3.
Inte vad jag vet, det kan det vara, eller så är det bara ett namn. Jag menar bergen mellan Sverige och Norge kallas skanderna, dom har ett namn. Men det är ingenting speciellt med dom :gremwink:

/Naug

Mouja

Hero
Re: Några svar.

Jag menar bergen mellan Sverige och Norge kallas skanderna, dom har ett namn. Men det är ingenting speciellt med dom

Och då menar du att den där sex meter långa cyklopen som bor på den norska gränsen inte är speciell då??? :gremtongue:

Baron Marak

Swordsman
Det blev fel på kartan... Dettar är citerat från erratan:

"Kartan: Krhun-renk-Ghor och Kraalen-renk-Ghor är i själva verket Roghan-fästen båda två. De ska alltså heta Krhun-renk-Roghan respektive Kraalen-renk-Roghan."

Alltså gäller Dvärgar: "Stenens söner"...

inte

Veteran
Re: Några svar.

Dom flesta mindra bergsmassorna är inte namngivna det är i princip bara den gigantiska bergskedjan "Khazim bergen" och dess olika delar är nanmgivna