* Jag gjorde en tirak (frakktrukh - för en gångs skull ville jag slippa tänka) på 32 bast. Han är jättebra på trukhuppfostran och att mosa folk... dock har han bara 11 i stridsvana. Finns det något som säger att skitgamla slaktartyper (läs: frakktrukher) borde få mer stridsvana? Han arbetar som lejd krigare förresten, jag tycker att det låter mycket orimligt (stridsvanan)... kanske har missat nå'n regel, eller kanske bör sätta dit en ny.
* Kan man kapa mer än en person i ett slag (med huggvapen typ svärd, lämpligen)? Hur skulle det fungera?
* (en lång fråga)
Jag läste (av Marco) att motanfallet alltid kommer sist, innebär det att om riddaren slår mot kraggbarbaren så måste denne 1) försvara sig eller 2) skita i det och invänta nästa attack?
Alltså:
Riddaren slår mot kraggbarbaren - Ob3T6 - första slaget.
Kraggbarbaren får inte göra ett motanfall ännu, han står och glor.
Riddaren slår igen - Ob4T6 - andra slaget.
Kraggbarbaren står och glor.
Riddaren slår igen - Ob5T6 - sista slaget.
Äääntligen får kraggbarbaren försvara sig! (motanfallet sker sist)
Eller:
Riddaren hugger mot barbaren - Ob3T6 - första anfallet.
Barbaren ger blanka fan i vad riddaren gör och hugger tillbaka! Ob3T6 (han har sagt i deklarationen: "Jag ska hacka som en vilde!")
Riddare hugger mot barbaren, andra anfallet på Ob4T6.
Barbaren hugger igen på Ob4T6 och riddaren hugger aldrig mer.
Eller:
Riddaren bankar - Ob3T6.
Barbaren försvarar sig Ob3T6.
Riddaren bankar igen - Ob4T6.
Barbaren slår - Ob4T6.
Riddaren bankar... Ob5T6 (ignorerar anfallet).
Barbaren försvarar sig - Ob5T6.
Vilka/vilket av dessa är korrekta?
* Om en spelare säger: "Nu springer jag framåt och hugger som en j*vla dåre och skiter i allt annat!!", ska man se det som "motanfall" respektive "kraftfulla anfall" då?
Varför kan man bara inte skita i allt vad logiskt tänkande heter och helt enkelt banka så hårt man kan (kraftfulla anfall) hela tiden? Även motanfall då.
[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point
Click
KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!
* Kan man kapa mer än en person i ett slag (med huggvapen typ svärd, lämpligen)? Hur skulle det fungera?
* (en lång fråga)
Jag läste (av Marco) att motanfallet alltid kommer sist, innebär det att om riddaren slår mot kraggbarbaren så måste denne 1) försvara sig eller 2) skita i det och invänta nästa attack?
Alltså:
Riddaren slår mot kraggbarbaren - Ob3T6 - första slaget.
Kraggbarbaren får inte göra ett motanfall ännu, han står och glor.
Riddaren slår igen - Ob4T6 - andra slaget.
Kraggbarbaren står och glor.
Riddaren slår igen - Ob5T6 - sista slaget.
Äääntligen får kraggbarbaren försvara sig! (motanfallet sker sist)
Eller:
Riddaren hugger mot barbaren - Ob3T6 - första anfallet.
Barbaren ger blanka fan i vad riddaren gör och hugger tillbaka! Ob3T6 (han har sagt i deklarationen: "Jag ska hacka som en vilde!")
Riddare hugger mot barbaren, andra anfallet på Ob4T6.
Barbaren hugger igen på Ob4T6 och riddaren hugger aldrig mer.
Eller:
Riddaren bankar - Ob3T6.
Barbaren försvarar sig Ob3T6.
Riddaren bankar igen - Ob4T6.
Barbaren slår - Ob4T6.
Riddaren bankar... Ob5T6 (ignorerar anfallet).
Barbaren försvarar sig - Ob5T6.
Vilka/vilket av dessa är korrekta?
* Om en spelare säger: "Nu springer jag framåt och hugger som en j*vla dåre och skiter i allt annat!!", ska man se det som "motanfall" respektive "kraftfulla anfall" då?
Varför kan man bara inte skita i allt vad logiskt tänkande heter och helt enkelt banka så hårt man kan (kraftfulla anfall) hela tiden? Även motanfall då.
[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point
Click
KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!