Nekromanti Nån med koll på mobiltelefoni+palm+mp3?

johoohno

Warrior
Häpp!

Jag vill byta ut min dammiga mobil med bitmärken på till en nyare och mer praktisk modell som dessutom gör att jag slipper kånka runt på min handdator Nån som har koll? Här följer min kriterielista:

Måsten:
* Mobiltelefon med SMS (jag är inte konservativ, det är jag alldeles för bakåtsträvande för att vara)
* Vibrator
* Touch screen
* Almanacksfunktion som är tydlig, överskådlig och lätthanterlig
* MP3-spelare med bokmärkesfunktion (eftersom jag lyssnar på långa poddradioprogram och ljudböcker).
* Gärna billigare än statsrådens månatliga taxiräkningar. (Jag har nåt gammalt billigt comviqabonnemang på 69 i månaden och det går inte att kombinera med rabatterbjudanden vad jag vet).

Eventuellen:
* kamera (känns oftast meningslöst, men vem vet, kanske kommer det ett ögonblick som måste förevigas, framförallt nu när sonen börjat åla sig fram och lägenheten ännu inte är barnsäkrad.
* Nokia Jag är lite svag för Nokia överlag (gillar deras menysystem samt att jag är van vid hur deras SMS-knappar sitter).
* Internet Kanske är bra att ha, fast jag är nog för snål för att använda det.

Någon som har en mobil med dessa funktioner ni kan rekommendera?

Foggmock

Myrmidon
En mobil som jag är mycket nöjd med är SE M600i. Den klassar in på allt du skriver men saknar kamera (jag skulle inte säga att det är någon nackdel dock, men så asar jag runt på en systemkamera för seriöst plåtande...) och är inte en Nokia. Dessutom bör den vara rätt prisvärd nu.

Bokmärkesfunktion i mp3-spelaren är jag dock osäker på, men man kan pausa en låt, stänga av hela telefonen och den minns vart man slutade. Själv är jag av åsikten att en maskin gör sin egen sak bäst och att man inte bör blanda in massa guck typ mp3-spelare (som skulle stjäla batteritid från telefonifunktionen) eller kamera (som tar skitsunkiga bilder (fördel dock att den "alltid" är med)).

Big Marco

Läskig
Visserligen bommar den på ett måste (touchscreen) men jag vill ändå säga att jag är otroligt nöjd med Nokia N95. Superbt litet paket, bra kamera, bra mp3-spelare, bra mediafunktioner, GPS, Internet - ja, allt.

Och så är den liten och lätt också.

Och dyr.

Dewil

Skrivbordsgeneral
* Gärna billigare än statsrådens månatliga taxiräkningar. (Jag har nåt gammalt billigt comviqabonnemang på 69 i månaden och det går inte att kombinera med rabatterbjudanden vad jag vet).
Vill du behålla ditt billiga abonnemang i stället för att sälja din själ till Djävulen så bered dig på att köpa telefonen till fullpris. Det blir inte dyrare, bara ärligare. (Det borde baske mig vara förbjudet att paketera subventionerade telefoner med abonnemang.)

Dewil