Nekromanti Nån mer som ska på Nordsken?

mirandir

Veteran
Är det nån här som funderar på att åka på Nordsken 5-7 maj? Vet att det är samma helg som Lincon och att man tidigare haft rätt dåliga förutsättning för rollspelande. Det senare gör man dock en satsning på att åtgärda i år. Man har dels infört laganmälningar (Anmälningen är inte öppen ännu.) och dels har man fördubblar man ytan till årets upplaga. Med bl.a. ytor som är betydligt bättre anpassade för rollspelande än tidigare år.

Så åtminstone ni som bor här i norr och tycket det blir för dyrt att åka på Lincon kan ju komma och spela med oss på Nordsken istället.

Korpa

Umenörd
Jag har hört ryktas om att rollspelandet ska få plats i biblioteket nu kommande Nordsken och jag hoppas att det stämmer! Oavsett lär väl åtminstone jag och GnomviD fara ner och hålla i indierumsspel.

luddwig

Lawful evil
Jag dyker eventuellt upp. Bor ju ändå i Skellefteå-trakten.

mirandir

Veteran
Korpa;n146083 said:
Jag har hört ryktas om att rollspelandet ska få plats i biblioteket nu kommande Nordsken och jag hoppas att det stämmer! Oavsett lär väl åtminstone jag och GnomviD fara ner och hålla i indierumsspel.
Jepp. Det har pratats från arrangörshåll om att placera rollspelarna i biblioteket. Och jag har då inte hört något om att dom planerna ändrats.

.113

Swashbuckler
Vad ska spelas? Hur funkar det, är det flera grupper som spelar olika spel alltså? Och, ni säger det är "laganmälningar" vad innebär det för t.ex. en som kommer själv? Hur funkar det om man kommer oanmäld?

Ba så man vet ;)

mirandir

Veteran
Vad som ska spelas är inte släppt än. Arrangemangsanmälan pågår för fullt. Men schema eller anmälan till arrangemangen har inte kommit upp ännu. Vet inte hur det kommer funka att anmäla sig till ett rollspels arr. som "laglös".

Korpa

Umenörd
Vi brukar köra drop-in i mån av tid och möjlighet för våra spel. :) Om det blir proper laganmälan så lär vi ta emot anmälda lag och köra drop-in i övrigt, antar jag.