Nekromanti Nån som har en originalskiva till XP-OEM?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag sitter och ska försöka få liv i en morbroders dator. En del av detta visade sig handla om att byta hårddisk. Den gamla låter underligt och segar sig. Givetvis finns allt viktigt på samma C-hårddisk, så man kan inte ominstallera hursomhelst. Helst ska det inte ominstalleras alls.

Givetvis funkar det inte; framför allt inte eftersom jag försöker flytta från en IDE-disk till en ny fin SATA. Jag kommer att behöva göra en "reparationsinstallation" av XP, se om det funkar.

Men här kommer kryxet; jag har en giltig OEM-produktnyckel, men jag har INTE en svensk Windows XP Professional OEM-skiva. Inte ens en ISO liggandes, huvva.

Så... Om någon skulle råka ha en sådan CD-skiva, skicka gärna ett PM så kanske vi kan se om vi kan avtala om ett... "lån". Eller nåt.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Endyamon said:
Fan... Jag hade ju en sådan tidigare, men den rensades bort i somras. :gremfrown:
Efter en jävla massa om och men och väntande på långsamma torrents utan seeders så lyckades jag faktiskt hitta en iso. Nu släpper jag den aldrig! Det finns ju inte en jävel som behåller såna där, och när man väl behöver dem... Tja, rätt bra att ha.