Nekromanti Nån som ska till Hultsfred? …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag och ett par till från rollspel.nu ska ner till årets festival.

Nu undrar jag om några andra forumiter ska dit. Vore kul om man i så fall kunde ses en stund och snacka skit över en pilsner eller nåt (under förutsättning att jag får en lucka i mitt kolla på band-schema).

Well?

Dante

Staff member
Chrull och Magnus Seter (NT)

NT = Naturligtvis Tryckluft

Rickard

Urverk speldesign
Var det Seter som chrull skulle gifta sig med? [NT

/Han som försöker göra ett skämtsamt syftningsfel

Dante

Staff member
Om någon vill träffa mig …

… så har jag ett litet knep jag kan dela med mig av: Jag står alltid till vänster om mixerbordet.

Varför?

Jo, för att innan mobiltelefonernas tid (min första Hultsfredsfestival var 1987, när mobiltelefonerna såg ut så här) var detta ett jättebra sätt att återfinna sina borttappade kompisar. Alla i Borlängegänget visste, vilken konsert det än gällde, att man kunde hitta polarna till vänster om mixerbordet.

Mattis

Swordsman
Om någon vill hitta mig ...

Jag är då den ende nyktra på Hultsfred som faktiskt är där för musiken. Huvudet har inte mer än någon millimeter hår på sig och jag är rätt lång.

Ska kika till vänster om mixerbordet. Vilka är spelningarna som du suktar efter mest?

Dante

Staff member
Re: Om någon vill hitta mig ...

Jag ska se alla spelningar!

Nä, kanske inte. Men jag ska i alla fall försöka slå förra årets rekord: 65 band på tre dagar (jag måste se minst tre hela låtar för att det ska räknas).

Jag kommer följaktligen också att vara nykter, då jag helt enkelt inte kommer att ha tid att kröka. Detsamma gäller förmodligen även Magnus och Chrull.

The Donnas, Flogging Molly och The Kristet Utseende är i alla fall tre konserter jag garanterat ska se. Annars ska jag mest försöka se band jag aldrig hört talas om tidigare.