Nekromanti Nåväl...

Sadaigh

Swordsman
Vad är rekordet att skapa en hel RP till EON? jag menar det tar ju fan tid att skriva i all ting, jag funderar på att ta tiden nästa gång bara för att jävlas =P men.. men... OM någon tagit tiden nån gång, vad blev tiden då? =/ =) jaja, ha de bra på er

Tyr

Hero
Jag skulle tro att jag klarar att göra större delen av en rollperson på 15-20 minuter (hyffsat genomtänkt). Men sedan tar det väl ca 20 minuter att komma på ett passande namn till rollpersonen...så något rekord är väl inte på tal för min del :gremcrazy:

Tyr - Inte bra på namn

P|uT0NiUm

Swashbuckler
12 timmar på en über-superkoboldad dvärg.

Och tro inte att saker som värderingar, bakgrund och familj var omnämnt :gremtongue:.

(han har bättrat sig rejält nu, det var rätt länge sen)

Det värsta var nog i NeoTech när samma person hade gjort en karaktär på 6 timmar... dog efter en halvtimmes spelande :gremgrin:. Tillräckligt mycket kulor slår igenom allt...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: 20 min

Finns ett jättebra namn jag använder när jag inte kan komma på något. Namnlös. :gremgrin:

Och för att göra inlägget lite On-Topic så är nog mitt rekord på 30 min ungefär.

Tyr

Hero
Re: 20 långa sekunder

Det tar ca 20 sek att hitta på ett bra namn!!

Då avundas jag dig :gremsmile:

Men jag är rätt så petig när jag väljer namn till mina rollpersoner. Namnet ska passa till landstillhörighet, personlighet och ev. rastillhörighet. Ett plus är om det är någorlunda ovanligt också. Dessutom är jag rätt kass på att komma på namn...så det resulterar i att det tar tid att välja namn.

Johan K

Gammal & dryg
Mellan tummen & pekfingret 30-40 min... (NT)

NT = No Text (Ingen text)

Hmm... Max en halvtimme...
En rovriddare jag jobbar på ligger på tre veckor nu, då har jag gjort en bild, och kommit fram till yrket....
Fast sen blev det till att spela annat

Drakvrede

Swordsman
Bra namnförslag...

Men sedan tar det väl ca 20 minuter att komma på ett passande namn till rollpersonen

Har ett jättebra namntips, om man vill reta gallfeber på sin spelledare. Vad sägs om
1. John Smith
eller kanske
2. John Doe alternativt Jonathan Doe (för er som sett Seven).

Kanonbra namn - dom är totalt intetsägande. Ioförsig kanske dom inte passar så bra i Eon, men de skulle passa bra i Neotech! Vore ioförsig lite rebelliskt att döpa sin jargiske bonde till "John Smith". Men nja... :gremwink:
:gremcool:

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Bra namnförslag...

2. John Doe

Intetsägande, nej. Fånigt, ja.

Jag hade förresten en spelledare som hade för vana att döpa alla N2-spelledarpersoner till Joe Schmoe och John Doe.

Mäster Atrion

Warrior
I svar till
Vad är rekordet att skapa en hel RP till EON? jag menar det tar ju fan tid att skriva i all ting, jag funderar på att ta tiden nästa gång bara för att jävlas =P men.. men... OM någon tagit tiden nån gång, vad blev tiden då? =/ =) jaja, ha de bra på er

--------------------------------------------------------------------------------------

Det kan igentligen ta hur lång tid som helst så jag rekomenderar inte någon att ta tid. Det beror bara på hur mycket tid man vill lägga ned på personen och hur mycket man vill skriva om han/hon.

Mäster Atrion

Warrior
Re: Bra namnförslag...

I svar till
Men sedan tar det väl ca 20 minuter att komma på ett passande namn till rollpersonen

Har ett jättebra namntips, om man vill reta gallfeber på sin spelledare. Vad sägs om
1. John Smith
eller kanske
2. John Doe alternativt Jonathan Doe (för er som sett Seven).

Kanonbra namn - dom är totalt intetsägande. Ioförsig kanske dom inte passar så bra i Eon, men de skulle passa bra i Neotech! Vore ioförsig lite rebelliskt att döpa sin jargiske bonde till "John Smith". Men nja...
-------------------------------------------------------------------------------------

Om ni verkligen vill reta gallfeber på eran spelledare så använd alviska namn. Dom är långa krångliga och ingen kommer i håg dom.

Mouja

Hero
3 dagar och 7 timmar.... nej, men ungefär 1 timme tog det en gång då skrev jag bakgrunds historia och allting... Utformade kontakterna till max och till och med skrev ned hela släktens attribut och utseénde

Mouja

Hero

Kolla på dina namn sedan
Tzam den äldre
och
Tzam den yngre

fåfänga... :gremtongue: ... nej, men ett riktigt namn tar ett bra tag att hitta på.. då man gärna ska ha in lite personlighet i det

Sadaigh

Swordsman

Hehe, vi kan nu konstatera att det som tar längst tid att göra är att komma på namnet...!! =) alltså, om man bara kollar på förslag i boken, så tar det i genomsnitt 30 minuter att göra en ny RP i eon.. =) ok, då håller jag måtten då =P

Tzam

Warrior

Ett, det är far och son. Det är inte så konstigt att han är döpt efter sin far!!

Ja ja, du har rätt, ska det bli bra måste man tänka igenom det!!

Zaaken

Veteran

Jo men ett bra exempel på att ha rätt namn på rätt ras fins i Drakväktaren tycker jag. Tex Människan: Paul, Slim, Selina mm Alver: Alean, Naiel mm