Nekromanti Nördaktivitet på sistone

Big Marco

Läskig
Så, vad har ni gjort för nördiga saker den senaste tiden? Alltså, utöver allmänt nörderi.

Själv har jag varit bänkad hemma vid DVDn och glott genom 24, säsong sex. Det är typiskt allmännördigt. Men det som får det hela att lyfta är att jag dessutom köpte mig en replika av samma automatpistol som Jack Bauer har i serien och satt och höll i den under hela upplevelsen.

Pistolen är fö en H&K USP Compact.

Coffe_Kanon

Swordsman
Men vafan Marco! Kunde du inte gräva fram en replika av en Vektor Sp-1/"Kommissariepistol" åtminstonde? :gremgrin:

Förlåt mig, jag vet att jag är besatt av det skjutjärnet.

För övrigt så har jag börjat med något så nördigt som gipsskulptering (en uppgift i estetisk verksamhet). Givetvis tar jag på mig att utföra något jättekomplierat och onödigt jobbigt, men det gör jag ju alltid när det kommer till konst. Jag är obotlig helt enkelt.

Om någon är intresserad så kan jag tänka mig att lägga upp skissen för skulpturen och visa, jag kan även tänka mig att ta lite "work-in-progress" bilder på åbäket. Men bara om intresse visas, annars orkar jag inte...

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag vet inte rikgit om något jag gjort passar på kriterierna.

- jag har kollat igenom första säsongen av Star Trek (original series).
- jag har skaffat en PSP - och flashat den själv, och så smått börjat lära mig programmera på den.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Pokémon

Jag har köpt, och blivit beroende av, Pokémon Pearl till DS. Problemet är att jag hatar det. Spelet är ett under av usel spelutveckling och fullständigt skitiiriterande gameplay, men samtidigt så fasansfullt beroendeframkallande. Jag dör sakta inombords när jag spelar det och är övertygad om att det har flyttad mig tio år närmare än hjärnblödning. Samtidigt kan jag inte låta bli!

Gotta catch ´em all, antar jag.

- Niklas

Flurtis

Hero
*Tillbringat för mycket tid på rollspel.nu vilket i sig självt gör mig till supernörd :gremlaugh:

*I brist på annat så har jag börjat spela Diablo 2 igen. Det måste ju vara rätt så hög nörd faktor på va???

//flurtis

Mogger

Hipsteranka
Du vet inte riktigt? :gremsuck: Du har kollat igenom första säsongen av Star Trek men vet inte om du gjort något nördigt? Självinsikt Krank, självinsikt! :gremsmile:

Vavva

Swordsman
Alternativnördigt

Jupp, jag har BARA tänkt på korsetter senaste veckan, inklusive läst tre böcker i ämnet (som inte sade nåt nytt, men jag var ändå tvungen att läsa dem), sett på (välgjord) gammal kostymfilm och vildsint funderat på hur jag ska kunna trycka in korsetter i de kampanjer jag spelar. :gremtongue:

I övrigt så har jag suttit på bibliotekets hemsida och lyssnat på senviktoriansk musik, rotat i 150 år gamla veckotidningar samt dammsugit nätet angående år 1886 inför min nya kampanj. Det kan klassas som nördigt av vissa.

Nightowl

Champion
Jag har varit otrogen mot Shibetsu-flickorna och rollspelat över IRC med andra (hahaha!).

Vi hade så roligt att jag bad en gemensam bekant rita en bild från sessionen. Det är nördigt nog.

Men här kommer stora nördkraschen: jag spelade med ett gäng furries. Det måste väl för fan vinna tråden?

Erik

Rising

Vila i frid
Re: Pokémon

Jag har köpt, och blivit beroende av, Pokémon Pearl till DS.
Yay! Pokemon!

Vid tillfälle så måste du berätta allt om de pokemon du har.

Dessutom får du tusen kärlekspoäng för att du är en stor och tuff militär som spelar pokemon. Hade jag varit tjej så hade jag kastat mina trosor på dig.

krank

Du vet inte riktigt? Du har kollat igenom första säsongen av Star Trek men vet inte om du gjort något nördigt? Självinsikt Krank, självinsikt!
Men asså... Om jag ser i första inlägget att det är "utöver-det-vanliga-nördighet" som efterfrågas... Typ, att kolla hela säsongen 24 inte räknas, men ha den där pickadollen samtidigt gör det... Jag menar, det är inte som att jag suttit och kramat en phaser direkt... =)

(Däremot har jag kultiverat ett intresse i hr. Nimoy och hr. Shatners respektive musikaliska karriärer - Nimoy är stundtals riktigt bra, och Shatner är... hur charmig som helst)

krank

Han kanske gjorde som biskopen med porrblaskan - tittade och förfasades?
Nope. Älskar det.

Har börjat på andra säsongen också, och nu har jag äntligen fått se mitt första ordentliga tänkande & kännande gasmoln. Yay!

Någon dag ska jag fortsätta kolla på originalserien Dr. Who också... Synd bara att flera avsnitt i första säsongen gått förlorade i tidens dimmor...

Big Marco

Läskig
Men vafan Marco! Kunde du inte gräva fram en replika av en Vektor Sp-1/"Kommissariepistol" åtminstonde?

Jack Bauer har ingen SP1 så nej, inte för detta. Men det vore coolt med en, dock har jag aldrig funnit en SP1 som replika.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Vem försöker du lura?

Dessutom får du tusen kärlekspoäng för att du är en stor och tuff militär som spelar pokemon. Hade jag varit tjej så hade jag kastat mina trosor på dig.
...

Rising, du kastar redan trosor på mig.

- Vulf

Coffe_Kanon

Swordsman
Jack Bauer har ingen SP1 så nej, inte för detta. Men det vore coolt med en, dock har jag aldrig funnit en SP1 som replika.
Vi får hålla ögon och öron öppna efter en SP-1:a då, den finns lätt med på min "Cool-shit-jag-måste-ha-i-min-ägo"-lista. :gremgrin:

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Samma här - samma spel alltså. Diablo II. I brist på ettan.

Necromancer daisuki!

Johan K

Gammal & dryg
Uj, vad har jag ägnat mig åt då..
Det måste nog när jag spontanköppte en lvl-counter till Munchkin & en expantion till munchkin Chutulu..

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Min mellandotter fick ett nördigt radiostyrt flygplan i sjuårspresent av sina nördiga föräldrar. Ett sådant där eldrivet, så man slipper knattrande och stinkande motorer.

Jag läser småflicksfantasy för mina döttrar varje kväll. Det handlar om färgglada älvor som tjänar kung Oberon och drottning Titania i kamp mot elaka gröna svartalfer i tjänst hos den isslottsboende Kung Bore. Det finns 22+ böcker i serien.

Nightowl

Champion
Jag läser småflicksfantasy för mina döttrar varje kväll. Det handlar om färgglada älvor som tjänar kung Oberon och drottning Titania i kamp mot elaka gröna svartalfer i tjänst hos den isslottsboende Kung Bore. Det finns 22+ böcker i serien.
Winx?

Erik