Nördhäng Norrtälje

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,447
Nördhäng Norrtälje träffas varannan lördag och varannan torsdag och spelar spel. På lördagarna är det mest rollspel och brädspel och på torsdagarna ligger fokus på figurspel. På lördagarna har vi även en cosplayverkstad. Just nu håller vi till på Norrtälje Sportcentrum, men vi kollar på att hyra en egen lokal.

Jag (och resten av styrelsen) har en förhoppning om att få igång mycket mer rollspel, och så småningom ordna ett minikonvent. Som mest har vi haft tre spelbord igång under en träff. Det har varit Stjärnornas Krig, Daggerheart, Drakar och Demoner, Mörk Borg, Nordiska väsen, m. fl.

Ibland är det en nackdel att Norrtälje är så nära Stockholm, med ett betydligt större utbud av rollspelsaktiviteter. Det är svårt att locka rollspelare till Roslagen. Men jag tänker att det är ännu svårare om ingen vet om att föreningen existerar :D Därav det här inlägget. Det har varit något enklare att få in figurspelare, där turneringen Roslaget, som går av stapeln två gånger per år, är det stora dragplåstret.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,447
Det kommer sannolikt att finnas plats att spela Äventyrsspels Stjärnornas Krig imorgon, om någon är sugen på det.

Drakar och Demoner verkar bli överfullt - populärt spel, det där :D
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,447
Efter en försiktig start för två veckor sedan, drog dagens Nördhäng hela 37 personer. Jag hade 8(!) barn och ungdomar vid bordet som spelade Drakar och Demoner. Mellan 3-5 personer spelade Stjärnornas krig-rollspelet. Resten spelade brädspel eller byggde på cosplayprylar.
 
Top