Nekromanti nördkultur i Riga

Troberg

Sinister eater
Ska åka till Riga om några veckor. Vad fasen gör man där, om man är nörd?
Jag var där för 12-13 år sedan, det är möjligt att det ändrats sedan dess. Det mesta man kan göra där handlar om kultur och att vandra runt i staden och titta på arkitektur och sånt. Marknaden är också rätt intressant (speciellt om du vill ha billig rysk kaviar).

Var förberedd på att engelska inte räcker långt. För mig funkade simulerad tyska kombinerad med teckenspråk bäst. Folket där är trevliga, men det är inte självklart att du kan röra dig säkert överallt utan att ha en inföding med dig.

Om du bor på hotell Riga så kan det vara bra att veta två saker:

* Priserna är extremt förhandlingsbara (vi talar om en tiondel av utgångspriset)
* Det var där alla utländska dignitärer bodde förr i tiden, så de flesta rummen har avlyssningsutrustning installerad. Den används inte längre, men visst är det lite cool agentkänsla över det!

Johan K

Gammal & dryg
Vad jag skule hitta på i Riga..
Jag skulle ta & botanisera mig i Rigas kultur. Skulle se vad som finnes i museeväg, besöka kyrkor & sådant. Det skulle iaf jag tycka vara intresant. Sedan så skulle jag nog åxå besöka de lokala pubrana, bara föra tt känna pulsen där åxå.

Dilandau

Myrmidon
Sweet. boendetips är alltid välkommna. Men det blir nog inte hotell Riga, utan något sunkigt hostel någonstans.

Troberg

Sinister eater
Men det blir nog inte hotell Riga, utan något sunkigt hostel någonstans.
Om det inte ändrats alltför mycket så är boendet billigt med våra mått mätt i vilket fall.

En sak till: Om du umgås med lokalbefolkningen, försök inte dricka ikapp med dem.