Nekromanti Nörds

Andy

Vila i frid
Vem är nördigast på rollspel.nu?

Jag röstar på Basenanji (han kommer garanterat att rösta på mig). :gremgrin:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Va?! Basse?!

Han är ju en cool jazz-katt.

Jag lägger en anti-röst på Basenanji.

Lindenius

Swashbuckler
Det är väl bara att följa antal XP här på forumet. I sådana fall torde Krille vara en lvl 20 1337-guru.

//erik. :gremlaugh:

Andy

Vila i frid
Helt klart.

Jag tycker nog att bilderna som man visar i sin profil också säger en del om nördigheten. :gremwink:

Jag vill bara klargöra att jag vet att jag själv är nördig. Men frågan är om jag är nördigast här eller om det är någon annan?

Johan K

Gammal & dryg
Hjälp, det var ju en skitsvår fråga juh... :gremgrin:
jag menar, det finns ju lite oliak tänk på hur man ser på det där om hur nördig man är....
Är det att man gett ut en del rollspel, som t. ex Krille, eller är den en sådan som jag som snackar i tid & otid om rollspel & massa annat...

/ Johan K, som fick bestutsångest & kom inte sig för att svara på frågan... :gremtongue:

Basenanji

Postd20modernist
Objektivt medhåll

Jag är inte nörd.

Eller...jo, jag är nörd. Jag gillar att fundera ut vilka två domäner i D&D som genererar den läskigaste dödsprästen.
Det är nördigt. Det är nördigt att försöka bygga boosts/builds. Det gör jag gärna, den här posten är jag rätt stolt över tex. Men absolut inte på samma sätt som det är idiotnördigt att:

-Stå på SFbokhandeln och skratta alldeles för högt åt att "min polare valde att spela en Cleric/Wizard! Liksom, kan du inte vara sorcerer också när du ändå är igång...HAHAHAHMUHAHAHAHA!" :gremshocked:

Jag fattar fortfarande inte vad som var så roligt med det. Eller varför det skulle vara mer korkat att vilja vara en Cleric/Wizard än något annat. 'Hey, kompis, du står i Sveriges rollspelsmecka och du älskar hobbyn- försök inte ens att framstå som en cool person, bara för att du har märkliga idéer om vilka klasser som är häftiga ihop'. Tänk om jag hade vågat säga det till den flabbande killen... Ååååhhh....

Och skämdes gjorde jag, å hans vägnar, trots att jag inte var inblandad i diskussionen på något sätt. Han var så...pinsam.

-Skryta på tunnelbanan HÖGT så alla hör hur många ROLLSPELSBÖCKER man har.

-Skryta om att man har "det enda riktiga alvsvärdet som den enda riktiga svärdssmeden från bortre Tyskland har tillverkat med signatur!" högt så alla hör. På bussen.

Osv.

Äsch, jag menar inte att racka ned på alla andra nördar. Jag vill bara bekräfta, precis som Dante är inne på, att jag är en lite mer FIN nörd än de andra nördarna. :gremsmirk: :gremwink:
Jag använder 'jazzen' som alibi. Vilket är så nöööördigt att man storknar...

Fy fan vad jag avskyr nördiga jazzmusiker. Jag bara kräks på dem...
Samtidigt som jag avundsjukt blänger på dem under lugg och hoppas att jag kunde spela bättre än dem...

Andy är ingen nörd, för han är cool på riktigt. Han är snygg, har självdistans, är rolig, generös och glad. Man kan liksom aldrig bli arg på honom. När han skriver om rollspel så blir det aldrig nördigt. Kanske visionärt, men aldrig nördigt.

Min första Nörd-röst går till Herr Nils. Ojojoj! Se där, en riktig nörd! Men han är också en av de allra trevligaste nördar man kan tänka sig och den första jag vill träffa när jag behöver bättra på mina skrala rollspelsnörderikunskaper... :gremlaugh: Han har väldigt kloka saker att säga om icke-nörderier också, faktiskt. Han är helt enkelt väldigt bra, den där Nils.
Heja Herr Nils!

/Basenanji, missunsamt bitter nörd med en liten glimt i ögat och sponsrad av Svenska Smörfabrikernas Intresseorganisation :gremgrin:

Andy

Vila i frid
Re: Objektivt medhåll

Man tackar för fina ord om en själv. (Precis vad jag vill att tråden skulle leda till :gremwink: )

Det finns en risk med att den här tråden urartar i en viss elitism, men, men.

Jag gillar Basenanji. Han är asgrym. (Men han är den enda jag känner på forumet så jag vågade inte nominera någon annan).

Det finns nog andra som är nördigare. Jag tror att man måste ha självinsikten till att inse att rollspel är en nördig hobby. Dom som inte har det är tok-nördiga. :gremgrin:

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag tror också att Krille ligger bra till. Han har liksom alla attributen: kroppstypen, intressena, intelligensen, triviakapaciteten, comic-book-guy-drygheten. :gremgrin:

/Kalle

Vavva

Swordsman
Ymir...

...är rätt illa på det IMHO.

Men säg det inte till honom, för så kommer han att försöka argumentera ner mig. ;-)

G

Guest

Guest
Jag röstar på mig själv då jag i förrgår köpte två t6:or för 180kr styck...
Räcker det?

/Zorbeltuss som gillar tärningar

Johan K

Gammal & dryg
Why o'h why ??

Herregud !!
Varför köper du 2 t6:or för så mycket pengar ??

/ Johan K, som skule kunna köpa massor med andra tärningar för 180 spänn !

G

Guest

Guest
Re: Why o'h why ??

För jag gillar STORA tärningar, mina största tärningar innan dessa två är ungefär en tiondel på alla måtten vilket innebär att de har ungefär en tusendels volym, de kostade 20 kronor styck och det innebär att för samma pris hade jag fått ynklit lite tärningar så jag fick mer tärningar för pengarna (och ja de kan användas som mordvapen, bordet började vingla när man slog båda samtidigt).

Tilläg: en kostade 180 kr därmed kostade båda 360 kr

/Zorbeltuss som hade en annan kommentar men den var inte riktigt rumsren och handlade om att han inte alls kompenserar.