Nekromanti Nørwegian Style: Norske rollespill på engelsk

matthijs

Veteran
Vi har satt opp en blogg hvor man kan laste ned en mengde norske rollespill i engelsk oversettelse. Dette er et søsterprosjekt til boken Nørwegian Style, som - forhåpentligvis - kommer til sommeren.

På bloggen finner man alt fra det stemningsfulle spillederløse mordmysteriet "Until we Sink" til rollespillet "Pervo", spillederens hevn over alle irriterende spillere. Sjansekortene til det surrealistiske "Itras By" finnes der også, samt "Archipelago", basert på Ursula LeGuins "Earthsea"-trilogi.

Og mye mer. Ta en titt på Nørwegian Style.

(Hvis denne posten er i feil forum, håper jeg den kan flyttes - jeg vurderte Rollspelsmakande, men det passet ikke helt inn der).

Sodivra

Champion
Suveränt!

Jag är usel på att läsa norska, så jag tar tacksamt emot chansen att läsa om den norska rollspelsscenen på engelska. På vårt forum har vi helt klart utvecklat en egen stil på teoriserande och diskussion, och jag skulle gärna se mer korsbefruktning med Norges spelmakande. Bokmärkt!

Angående korsbefruktning, så är det kul att ni har en levande skrivartävling, i stil med den internationella Iron Game Chef eller den svenska Dogmautmaningen. Om den är öppen för svenskar också :gremwink: så skulle jag gärna ställa upp. Vi från www.rollspel.nu skulle ju kunna ställa upp i grupp om det är något sådant man saknar.

matthijs

Veteran
R.I.S.K.-konkurransen er åpen for alle som bruker rollespill.net - så hvis du registrerer deg (tar 10.3 sekunder), er du med! Det er også lov å levere som gruppe.

Jeg tror konkurransen kommer til å være rundt 15. februar. Men det er lurt å følge med på R.I.S.K.-forumet for å være sikker.

MrG

Swashbuckler
Kanonbra och hyllningar och bullar till insiativet! Saknar en bra motsvarande samling från svensk sida och ska genast börja lobba på översättare tanken om att åtgärda det (plus att hitta en bra plats för det... som inte är spelpolitsiskt het, så att friform kan blandas med systemscenariot utan att slåss, och som har nån kvalitetsgranskning... eller ett poängsystem som puttar upp populära scenarion)

-Gunnar (för mycket intressanta saker, för lite tid)