Nekromanti När allting bara faller...

Dilandau

Myrmidon
Det han sa

Instämmer. Maila är kasst. Det finns företag (och kommuner, och myndigheter) som typ kollar sin mail 1 gång i veckan och då mest bara för att rensa inboxen. Trots att den där flugan internet har blivit så stor, är telefonen fortfarande det överlägset bästa hjälpmedlet för att kommer överens med människor.

Vavva

Swordsman
Just nu är jag i en ond cirkel, där jag ligger efter med en massa skolarbete - och blotta tyngden av antalet uppgifter som är sena gör att jag har svårt att göra något överhuvudtaget.
Ok, i så fall, andas. Sortera bort de du kan skita i så länge för att ändå få pengar nästa termin. Singla ut de du snabbast kan fixa i förhållande till mängden poäng. Det gör dig varken till en smitare eller dålig student. Ibland måste man släppa lite på duktigheten. Satsa inte på att få allt gjort, utan bara ett minimum av vad du måste för att skrapa ihop dina 30 poäng på två terminer. Resten kan ligga tills din ekonomiska situation rätat upp sig lite eller pressen från den minskat.

Alla tecken hittills visar att jag inte är någon grabb rent genusmässigt (däremot könsmässigt), men du har nog rätt, till viss del. Det finns en gräns för hur mycket ventilering/ältande även mina förstående kamrater står ut med.
Det brukar vara så. *ler lite* Ibland behlöver man skriva ner eller verbalt spalta upp saker för att kunna se dem själv i någon slags rättvist ljus. Det är det man har vänner och forum till. Ja, och vänne på forum. Och forum med vänner i. Och alla vi andra förståss. Och om man sprider sina bördor så brukar alla palla.

Troberg

Sinister eater
Instämmer

En personlig kontakt är alltid bäst. Är det möjligt så är det ännu bättre att mötas ansikte mot ansikte.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Sortera bort de du kan skita i så länge för att ändå få pengar nästa termin.
Där har vi fördelen - jag ligger i otakt, så min CSN-period är inte höst-vår utan vår-höst. Sålunda behöver jag inte uppvisa några poäng alls förrns till nyår... =)

Hursomhaver följer jag ditt råd - en timme om dagen borde jag kunna fixa.

Björn den gode

Swashbuckler
Re: och glöm inte att skriva upp vem du pratade me

Vilket var något som jag råkade ut för i en dust med ett bibliotek, dom hade som krav att jag skulle kontakta dom inom sju dagar, vilket jag gjorde, men utan att skriva upp vem jag pratat med, det gjorde tydligen inte hon heller och nu hävdar dom att jag skulle ha mailat istället eftersom det då hade dokumenterats.... Ja, ja, vi bråkar fortfarande, om mäktiga 200kr, man tycker ju att ett utdrag från telia borde räcka men tydligen inte, inte än iaf.

Tibbelin

Warrior
Jag är den absoluta gottaren i nattsvart tillvaro, jag är den som tror att det aldrig ordnar sig, att det aldrig blir bättre och således den sista man vill lyssna på (såvida man inte mår bättre av att veta att det finns någon som mår sämre än man själv gör). Jag vet ingenting om hur man klarar vardagen med svarta moln i sin tillvaro för jag misslyckas med det mesta. Fördelen är förstås att om man inte lagar mat så behöver man inte diska, om man inte byter kläder behöver man inte tvätta.

Jag tänker inte komma med praktiska råd för såna har jag inte, jag bara hoppas det ordnar sig för dig. Jag hoppas du inte låter dina bekymmer trycka ner dig för mycket. Det finns alldeles för många av oss som lider dagligen under hopplöshet, det behövs absolut inte fler.