Nekromanti Närstrid.

seinet

Swashbuckler
Kängrecept [OT]

Nja, i avtalet står det ju ingenting om tillagning eller dylikt, jag tycker Ripper kann få äta på vilket sätt han vill bara han äter dem, om nu inga klagomål på Offensiv förekommer.
Själv tycker jag dock det räcker med en bild där det ser ut som om han äter dem, det skulle kunna vara en bild i Codex, då skulle den upplagan sälja som smör tror jag.

/Seinet - Skall strax ut och arbeta i ösregnet.

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv! (när det nu kommer)</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

Big Marco

Läskig
Re: Närstrid/NO/Sparkar.

Glöm inte tekniker Höga sparkar, som också (om jag minns rätt) ger en skadebonus.

Obeväpnad närstrid med Offensiv är mycket farligt. Och lite Matrix-aktigt. =)

-Marco Behrmann
-Neogames AB

Radin

Veteran
Vintergatan - Tellus - Sverige - Skåne - Näsum.
Ni glömde att...

...fördelarna Råstark (Närstrid-slagsmål. +Ob1T6) och Stålnäve (Närstrid-slagsmål. +Ob2T6 med nävarna) ger ökad skada. Vad gäller den sistnämda så kommer man att göra mer skada med slag än med spark oavsett teknikvariationer.

I Eon finns tekniken Hög spark med vilken man kan ge mer skada beroende på om hopp och/eller sats används. Förstår dock inte hur ni kunde glömma spinning backfist och (eventuellt) hopp med slag.
Kommer nåt liknade med här?

Radin

Big Marco

Läskig
Re: Ni glömde att...

Nej, eftersom de fördelarna bara gäller just Slagsmål, inte kampkonsterna.

De specifika moment som du nämner finns inte med, utan sammanfattas av mer generella regler. Annars skulle vi fått en Neotech Martial Arts med samma utvecklingstid som Neotech Offensiv. ,-)

-Marco Behrmann
-Neogames AB

Riddaren

Swashbuckler
Tolkning

"De specifika moment som du nämner finns inte med, utan sammanfattas av mer generella regler. Annars skulle vi fått en Neotech Martial Arts med samma utvecklingstid som Neotech Offensiv. ,-)"

Hmmm....skall man tolka det att alla moduler till Neotech behöver 7-8 år på sig att bli klara?

Riddaren - hoppas att han tolkar fel

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Big Marco

Läskig
Re: Tolkning

Du tolkar fel. ,-) Jag menade mest att om vi skall få ett 100% realistiskt kampsportssystem som tar hänsyn till allt så tar det så lång tid. =)

-Marco Behrmann
-Neogames AB