Nekromanti Något pinsamt. Hjälp!

w176

Förlorad dotter
Då kan du lägga fram det som "En riktigt bra och stilig jacka i god kvalitet för hösten och våren, kanske i bra skinn."

Så lägger tonviktigten på "jacka av god kvalitet" och inte på skinn eller läder

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jag vet inte om det är intressant, men skulle inte någon form av mindre, intressant antikvitet kunna vara vettigt? Om far din är konservativt lagd känns det väl inte allt för långt utanför det ordinära. Till min flickvän köpte jag i julklapp en kaffekopp från Svenska Kaffeförädlingsaktiebolagets orientaliska kaffepaviljong å Stockholmsutställningen 1897 -- om den sortens saker är intressanta för dig, hade det fungerat?

Annars håller jag med w176 om att kläder är en god idé. En stilig rock kan också vara ett bra plagg att be om.

solvebring

Superhero
Orfeus said:
Far är en gammaldags hovman (jo) som nära nog slog upp kontakten med mig när jag meddelade frånvaro vid en hjälpinsats på "fel" sätt. Tiden då jag var öppet nyliberal var en då samtliga socialt relaterade ämnen gick bort från samtalslistan (som därmed reducerades till skogsarbete på landet). Det modus vivendi som vi har utvecklat nu, vill jag verkligen inte rubba; att det sedan baseras på en udda version av don't ask, det är en annan sak. Men detta sagt, så skulle det verkligen ha varit önskvärt att ha en öppnare kontakt, så jag förstår vad du menar, och hade kommit med en motsvarande kommentar.

Sorry, skrev innan jag han tänka. Jo, det vore önskvärt med en öppnare kontakt, men det är för närvarande inte görligt.
Tråkigt att höra, måste jag säga. Du går en nätkram av mig. :gremsmile:

Nå, men då håller jag med övriga om t.ex. något klädesplagg. Något enkelt, vardagligt, men stiligt.