Nekromanti n00bi äventyr

Any ideas, König?

Hmm, min DM hittar äventyr på nätet som han brukar modifiera lite och sen spela med oss. Jag tror att han har hittat några av dom på WotC's hemsida. Frågan är kanske om enworld också har äventyr, det är inte alls omöjligt, dom har åtminstone monster. Förhoppningsvis dyker min DM(König) upp så kan han svara.........

Caen

Jaak

Warrior
om du e n00b eller dina spelare e de behöver du inge äventyr ta å gör en story inte för mycke detaljer de blir ändå aldri så ändå eller så kastar du bara in en dungeon....

exempel på story:

äventyrarna kommer över en karta för en summa pengar letar upp stället men där finns ingenting de blir sura och helt plötsligt har du ett problem åt dem.... no sånt borde räcka....

Netfeed

Swashbuckler
ville snarare ha "starta äventyr" som till exempel från "level 1 till level 3" äventyr så att de har lite erfaren het innan kampanj

König

Hero
Jo'ra Caen!

Dock instämmer jag tidigare tråd att enkla level 1 mm finns hos wizards, dessa är dock ofta ganska "korta", dvs tar inte lång tid att spela. Samt att man måste fila på dem en del för att kunna knyta ihop dem till en kampanj.
Av äventyren wizards har på sin sida tyckte jag hyffsat mycket om The Burning Plague, dock för Koboldernas finurliga fällor (det kan du gå i god för Caen! /images/icons/smile.gif )
Annars finns det äventyr på t.ex. denna sida: http://www.rpgarchive.com/ Dock är dessa hemmagjorda och kvaliteten varierar.
Det finns även länkar till äventyr på enworld: http://www.d20reviews.com/Eric/3eadventures.htm dock samma varning som ovan för många av dem, även om äventyr från olika förlag även finns listade här.
Hur jag får tag i alla mina andra saker på nätet är en hemlighet.....eftersom jag har en litet känsla av att det inte alltid är helt ...........

/images/icons/king.gif