Nekromanti N1 och N2

DjeVul

Warrior
Hej och hå!

Vi fick nyligen hem N1 böckerna som vi köpte in under slopningen av bokmomsen, alla utom Operation Mangala då på grund av finansieringen, men i alla fall...

Jag blev ganska förvånad över den information som finns i N1 böckerna... Hardware gav en ganska bra bild av samhället då man kan läsa om rutiner med bostad, information, bilar och vanlig utrustning och Avalanche hur en vardag för rollpersonerna ser ut... Jag kan bara säga att vi hade otroligt kul... vi insåg att man kunde b-oosta uppdragen till det extrema så som vi aldrig kört förut.

Som jag förstår det så är N1 världen väldigt vansinnig och jag bara undrar om det kommer vara någon skillnad mellan 2051 och 2059, informationsteknologin och datatekniken var ju redan under omkonstruktion i N2, men hur blir det med andra saker...

Finns det fortfarande M60 Maskingevär på ambulanserna?

Och sådana saker... har ni några funderingar om att tona ner världen eller tona upp vilket som... jag reagerade bara på att världen var på nåt sett blå-tonig i N2 i den lilla informationen som framgick medans den är pastell sprakande i N1 modulerna...

Vi hade otroligt roligt åt N1 modulerna i alla fall och skall överlämna blå-toniga thrillern åt helt otroliga och vansinniga scenarion... eller blanda lite kanske

/Martin