Nekromanti N2 expansion á la X-COM / V

Draugin

Warrior
X-COM kampanjer...

Jag tänker först och främst fokusera på själva expansionen, blir antagligen någon form av FreeWare som går att tanka ner från nätet (som Västmark), sen blir det några kampanjer, vem vet det kanske kommer med några kampanjer med expansionen. Jag är tacksam för all respons (19 svar sen igår kväll :)).

Draugin

Warrior
Total Recall

Ska hyra filmen och kolla på den och se om jag blir inspirerad. Om så är fallet så kanske det blir något liknande senare...

Carniel

Veteran
Re: VILKET X-COM SPEL?, IDEÉR & FRÅGOR

1:an. Personligen så tycker jag att 1:an är ett av de bästa strategispelen som någonsin har gjorts (Tillsammans med Master of Orion 1 förstår, Hail Microprose!). 2:an däremot, suger getpung. 3:an var inte fullt lika dålig som 2:an, men fortfarande ingenting mot 1:an.

-Carniel

Draugin

Warrior
Vilket X-COM lir...

Jag tror att du och jag har mycket gemensamt, speciellt det där med att suga getpung och att X-COM 1 Rokkar Fett. När ska vi träffas ? ;)
Jag funderar faktiskt på att inkludera antingen både 1an och 2:an. eller /och bara 3:an....vet inte riktig

Rosen

Myrmidon
Re: Wastelands? [OT]

<I>Har för mig att det är svenskt (inte säkert)</I>

En av konstruktörerna hette Anders Blixt, om namnet är bekant. (-:

<I>och att det innehöll något med aliens som kom och bråkade... mycket Mad-Max över det iaf =)</I>

Väldigt mycket Mad Max; även namnet var hämtat från Road Warrior.
Utomjordingarna var de som hade förintat civilisationen (och en ursäkt för att det kunde dyka upp enstaka hi-tech ibland), men man såg dem egentligen aldrig i själva spelet.

--
Åke

Jools

Veteran
Re: Vilket X-COM lir...

trean om något suger getgenitalier
Men iofs är det kul med robotar =)

All your base are belong to us...

Jools

Veteran
Re: Wastelands? [OT]

Ok, tack =)
Kom bara ihåg att man kunde få en 'alien-promotion' plansh från början =)

All your base are belong to us...

Carniel

Veteran

Snälla, vad du än gör så använd dig inte av 2:an! Att använda 3:an är ju okej, miljöerna och så är ju faktiskt ganska tuffa där. Jag fullkomligt hatar hela det där undervattenskonceptet i 2:an. Dom enda uppdragen som var roliga i 2:an var terror-uppdragen. Då var man ju på land iaf. Synd bara att dom ska göra de uppdragen jobbiga genom att skicka på en en jävla massa såna där flygande pungar med tentakler..(2:ans motsvarighet till Chrysalider) Men men.. till poängen: Använd dig inte av 2:an :)

Largoi

Warrior
Re: VILKET X-COM SPEL?, IDEÉR & FRÅGOR

Jag kan tänka mig att en kampanj baserat på 2:an skulle bli mer en skräck kampanj, mest beroende på det begränsade syn fältet... kan se massa roliga sceanrier framför mig...hehe...
Medans en kampanj baserat på 1:an skulle bli extremt mycket action... och som alla väl vet så är action kul så det är nog roligt också =)
3:an har kag inte spelat för mycket det är väl det som är baserat i städer? då skulle ju mitt tidigare scenario passa bra =)
sen 4:an skulle ju bli ett sci-fi äventyr

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...

Solitare

Veteran

Ettan är helt klart den roligaste. "Minns en incident med en Autocannon med incendary ammo, skitdålig skill, och en bongård. Det brann"

-Solitaire
"This is where the old commandotraining comes in handy. I sure wish i'd had some"