Nekromanti N2 och cyberpunkande

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Angående diskussionen att N2 saknar den där riktiga cyberpunkskänslan:

N2 är trots allt väldigt öppet.
Det finns väldigt få modulet, och därmed så är världen inte lika väldefinierad som kanske t.ex. Eons Mundana.
Alltså både kräver och ger det mer jobb från från SLs sida för att få en trovärdig miljö.

Ex.Om RPna ska vara i N.Y. så kan man konstatera att det inte finns mycket matrial om N.Y. i N2 boken. Därav så blir det nödvändigt för SL att hitta på intressant och roliga detaljer om N.Y.
I stark kontrast till exempelvis Eons Mundana, där om karaktärerna kommer från t.ex. Tuzan Rim i Asharien, så kan man jämt slå upp staden i lämplig modul och få ut en informativ spalt om den.

Detta exempel kan förlängas till mer eller mindre allt om världen i Neotech.
Alltså så är det per defintion SLs jobb att se till att miljön blir passande för spelarna.
Med detta faktum i ryggsäcken så är det inte ett särkilt stort kliv till att vinkla Neotech på ett sådant vis att man får en mer cyberpunkig miljö.

Neotechs styrka ligger lite i att man kan göra vad man vill i det, inkl. Cyberpunk.

Åtminstone vad jag tycker.

Kameli

Warrior
..tycker du ja!

Och det gör nog jag också när jag tänker efter..
Til dess att jag läste ditt inlägg så var jag nära att pressa in ett brev om hur N2 förlorat den där reella cyberpunk kännslan nånstans på vägen.. Vilket är bull, bara för att jag nu lyckats reta upp mig på Cheap-O och DO (DeathOrdnance? Låter som om någon lider av sjuk humor eller skogshuggar-mentalitets komplex ärligt talat) så är det sant som du säger, Neotech kan köras med hur lite eller hur mycket cyberpunk man vill, något som just gick upp för mig.
Tack.

MVH David Kamali