Nekromanti Nackdelen: Fet

T-RED

Warrior
Jag har en fråga angående nackdelen fet eller det kanske gäller kroppsvikt överhuvudtaget. Finns det något sätt att träna bort kroppsvikt eller är en fettsugning enda utvägen för att gå ner i vikt?

Krille

Super Moderator
Ze secret

"Jag har en fråga angående nackdelen fet eller det kanske gäller kroppsvikt överhuvudtaget. Finns det något sätt att träna bort kroppsvikt eller är en fettsugning enda utvägen för att gå ner i vikt?"

Du kan alltid överföra din rollpersons vikt till spelledaren. Det vill säga, muta spelledaren med godis och mer kakor. :gremwink:

Magnus L

Hero
Finns det något sätt att träna bort kroppsvikt

Gå till närmaste gym och fråga så kommer du få hundra tips på kostersättning, träningmetoder, dieter o.s.v....så nog finns det sätt..det handlar bara om motivation :gremwink:

zokie

Veteran
NACKDEL??!?!?!
detta är ett av de mest eftertraktade slagen i min spelgrupp^^

ingen riktig flottig tyskpolis vid namn Herman Krüger utan FET!!!

seinet

Swashbuckler
Saken är väl den, som jag kommer att tänka på i förstahand är att rollspersonen har den ämnesomsättningen att han lätt lägger på sig vikt och inte är så mycket emot sin kroppsstorlek. Givetvis går det att använda sig av bantnignskurer, spendera två timmar på gymmet var dag och lite annat sådant.

/Seinet Wintermute - Är tjock med nöjd som fan för det

PAX

Jordisk Äventyrare
Tyvärr!

Mot denna nackdel finns inget som biter. Varken motion självsvält eller fettsugning...

Rollpersonen är och förblir fet. Rollpersonen är dömd att vandra andfådd och svettig genom de skitiga gatorna i Neotechs värld med putande ölmage, dubbelhaka och dallrande bak som får efterskalven av jordbävning i Mexico City att likna en fis i rymden...

Slarn

Excentriker
Hihi

Kanske säger mer om din spelgrupp än om regelproblematiken, men ändå... :gremgrin:
Skoj att någon ser möjligheter i problemen, eller nåt... :gremwink:

seinet

Swashbuckler
Re: Tyvärr!

Nackdelen innebär inte dålig kondition... bara stor mage exempelvis.

/Seinet Wintermute - Trött som fan

Hellectrician

Veteran
Large and in charge!

Asså...

Nackdelen "Fet" är väl en kombination av genetiska och sociala förutsättningar. Rollpersonen har mao. anlag för övervikt + osunda matvanor/destruktivt förhållande till socker & fett. En fettsugning eller hårdbantningskur skulle bara var en temporär lösning innan innan han/hon sväller upp igen.

Sen kan en volyminös kroppshydda ge vissa fördelar, som tex. naturlig pondus, eller den beryktade jallax2-attacken (krosskada -1, samt "flytta motståndare")

Om det "bara" skulle vara att gå ner i vikt skulle det inte vara en nackdel att tala om, ne ce pas? :gremgrin: