Nekromanti Nada

Solidin

Veteran
Vet någon något kul "första uppdrag/äventyr" att göra i den lilla sketena staden Nada /images/icons/clever.gif

Frixeray

Swordsman
Jag ska fatta mej kort:

Nada är en jävla håla och jag hatar den. Hela Asharien är en enda stor jävla håla och Nada är absolut värst. Men om du tvunget vill vara i Nada, be my guest, jag har själv gjort det, men har tyvärr inget att dela med mej utav... Jag önskar dej hursomhelst lycka till!

Frixeray

Swordsman
Jag sa aldrig att man inte kan ha några äventyr i Nada.

Förövrigt ger jag fan i några meningslösa små skitäventyr som jag aldrig ens hört talas om, än mindre om de utspelar sej i Nada.

Nej, jag kallar förvisso inte "Sorgernas Brunn" för "meningslöst litet skitäventyr", men det faktum att jag skiter fullständigt i ett äventyr som "Gulddiademet" vilket inte ens är länkat, så det kan lika gärna vara ett äventyr som inte ens är nerskrivet, och då har vi ju SÅ stor chans att känna till äventyret.

DAKRilla

Hero
Om du kollar igen på P|uT0NiUms inlägg så hittar du säkert denna mening:

"Fler äventyr - tryck här! (länk till Scenariobanken)"

Tro det eller ej, men där finns Gulddiademet nerskrivet.

För övrigt så tycker jag att du borde lugna ner dej. Vi skulle förstå vad du menade även om du inte svor och smutskastade äventyrsförfattares verk.

Allannah

Veteran
Om du är så missnöjd med alla äventyr som finns eller inte finns nedskrivna kan du väl hitta på egna då! Så svårt kan det väl inte vara?! /images/icons/dragon.gif

Frixeray

Swordsman
Jag såg mycket väl länken i P|uT0NiUms inlägg, och förstod mycket väl att "Jakten på Shorac" skulle finnas där. Därför tog jag "Gulddiademet" som exempel, eftersom det passade bättre då det inte var länkat på samma uppenbara sätt. Därför kunde jag säga "vilket inte ens är länkat", eftersom jag inte visste att det inte fanns på Scenariobanken. Användandet av "Gulddiademet" var snarare mer symboliskt, det var aldrig tänkt att jag skulle smutskasta äventyret då jag inte ens hört talas om det. Det hela handlade snarare om min generella syn på äventyr som finns att ladda ner, dock ej sagt att alla sådana äventyr är kassa. Jag förstår dock om detta kan ha missuppfattats.

DAKRilla

Hero
"Därför kunde jag säga "vilket inte ens är länkat", eftersom jag inte visste att det inte fanns på Scenariobanken."

Har jag inte saft något om. Det jag menade var att uppdraget verkligen fanns, vilket du tvivlade på.

DAKRilla

Hero
Och då tillförde inte ditt inlägg särskilt mycket till tråden. Den ursprungliga frågan var trots allt:

"Vet någon något kul "första uppdrag/äventyr" att göra i den lilla sketena staden Nada."

Kimon

Swordsman
Spänn av Frix, annars kommer Krille och tar dig i örat./images/icons/cool.gif

DAKRilla

Hero
Det enda svaret? Personligen så tycker jag att det bara är sanarialven, P|uT0NiUm och O.J som givit vettiga svar till "ursprungsfrågan". Och om vi nu ska vara petiga så har du aldrig givit ett klart svar på den. Du uttryckte istället ditt hat över Nada och Asharien. Det skulle väl kunna tolkas som att du inte känner till något kul äventyr där, men frågan är om du inte ska låta bli att skriva ett inlägg istället för att dumförklara Solidin. En tanke bara.