Nekromanti Nalle Puh byter kompis

Foggmock

Myrmidon
I serien som har namnet ”Mina vänner Tiger och Puh” dumpas Nalle Puhs äldsta och käraste vän Christopher Robin för en tjej.

Haha, de låter precis sådär nedlåtande man gjorde på lekskolan... "Haha, Pelle blev nerslagen av en tjeeej.... "

Jambu

Swordsman
Senaste Dork Tower

Har vi här ja... (scrolla ner en bit)

Nån annan än jag som förstår hur roligt det här egentligen är? Det förutsätter att man sett ett visst simpsons avsnitt.

EDIT: la till förklaringen i slutet

G

Guest

Guest
Thats it, jag ska tabort Nalle puh från min dörr så fort som möjligt, man överger inte kompisar bara sådär efter åttio år.

/Zorbeltuss som funderat på att ta ner nalle puh sedan jag flyttade in.

LukeFagwalker

Veteran
kommer aldrig att följa den serien tröttnade på nalle puh då de bytte röstskådespelare för ett par år sen. det blir aldrig samma känsla då de helt plötsligt hade andra röster än de brukar.
av samma andledning hatar jag numera björnes magasin.
och hur skulle det bli om Lars Lejonborg helt plötsligt fick en helt normal röst istället för att prata som en blandning av skitnödighet, målbrottet och någon form av uggla

Johan K

Gammal & dryg
Meeeen !
Så kan man ju inte göra juh ! Jag menar, vad skulle nalel Puh vara utan Kristoffer Robin, Tiger, I-or, Kanin & alla andra ?!?!?!?
SÅ näctack, om jag fick välja så skulle det se ut som vanligt när det gäller Nalle Puh !

/ Johan K, som har sovit en stund

Man Mountainman

Storsvagåret
Spela roll? Det finns väl ändå ingen vettig människa som tillskriver Disneyfieringen av Puh något som helst värde?

Eksem

Champion
Men det är väl vårt uppdrag som vettiga människor att indigneras över sådant som pöbeln bryr sig om?

Quan'talis

Swashbuckler
Jag skulle rent av vilja påstå att Disney är Nalle Puh-demiurgen och att det här kanske får fler människor att genomskåda illusionen, men det är möjligt att jag blandat ihop nyplatonikerna och the Matrix igen så jag avstår för säkerhets skull.

Man Mountainman

Storsvagåret
Men det är väl vårt uppdrag som vettiga människor att indigneras över sådant som pöbeln bryr sig om?

Näpp, du tänker på vårt uppdrag som dryga kulturelitister. :gremgrin:

Arfert

Facit
ungefär som när Baloo plötsligt blev pilot, Shere Kahn storkapitalist och King Louie drev bar?

nä det där suger ....

Hellzon

Långsamma Vargen
ungefär som när Baloo plötsligt blev pilot, Shere Kahn storkapitalist och King Louie drev bar?
Men vad säger du människa!? Tale Spin ägde ju! :gremgrin:

Men på tal om Disney och deras ondska: Har jag drömt detta, eller gjorde de en "Askungen II"? Jag har funderat länge på om den trailern bara var en mardröm, men helt osannolikt är den ju inte. :gremtongue:

/Hellzon - drömmer annars om elektriska får

Nightowl

Champion
Re: Senaste Dork Tower

Nån annan än jag som förstår hur roligt det här egentligen är? Det förutsätter att man sett ett visst simpsons avsnitt.
Det har inte jag, men jag misstänker att den (också?) refererar till It's a wonderful life, den stora julklassikern om man är amerikan (tänk svenskar och Kalle Anka). Varje sitcom med självkänsla har haft en parodi på Its a wonderful life.

Erik

Nightowl

Champion
Äh, det är med mej och Puh som med mej och Mutant Chronicles - Gopher var ett tillräckligt stor avsteg från kanon för att jag inte ska bry mig längre.

Själv vill jag se Ultimate Pooh, uppdaterad för 2000-talet.

Erik, Allan Edwall IS Puh.

Storuggla

Champion
Re: Senaste Dork Tower

"Det har inte jag, men jag misstänker att den (också?) refererar till It's a wonderful life, den stora julklassikern om man är amerikan (tänk svenskar och Kalle Anka). Varje sitcom med självkänsla har haft en parodi på Its a wonderful life."

Den är förvisso en apbra Carpafilm men jag misstänker att han menade den lilla ritade jycken i bredvid Puh och inte själva serien. Det är ju Poochie och förekommer i ett Simpsonsavsnitt.

... vafan visas inte It's a Wonderful Life på svensk tv?

Storuggla, your money is in henry's house

Balderk

Swashbuckler
Erik, Allan Edwall IS Puh.
Ja, håller helt med! Satan vad jag nötte de där kassetterna när jag var yngre. Ett tag kunde jag inte somna utan att lyssna på dem. Så beroende var jag av Allan Edwalls Puh!

/Balderk

Rosen

Myrmidon
"wherever they go and whatever happens to them on the way (...) in the enchanted place on the top of the forest a little boy and his bear will always be playing".
(Slutet på sista Puh-boken)

Det finns väl ändå ingen vettig människa som tillskriver Disneyfieringen av Puh något som helst värde?

Jo, juridiskt värde - de äger numera alla rättigheter till Puh & co, så ett utbyte av grabben från dem är att betrakta som Canon and Official Part of the Pooh Universe...

Å andra sidan ville ju C.R. Milne aldrig vara med i storyn in the first place, så han kanske skulle varit nöjd med att till sist bli utskriven från den.

--
Åke