Nekromanti Namn allmänna rollspelsregler ?

Trollkalle

Veteran
Hej jag och mina 2 kompisar har gjort ett regelsystem som funkar till nästan alla sorters världar och grejor som helst men har ett himla sjå med att komma på vad det ska heta och tänkte söka förslag här på forumet :grin: Så skriv allt som ni kan komma på och sen så väljer vi ut dom 10 bästa namnen som kommer upp på tråden inom 1 dag (typ) sen är det det namn som får flest röster som vinner. GO ON

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vad är det för sorts regelsystem? Traditionellt som typ Drakar och Demoner (regler för strid, regler för att lyckas med färdighetsslag, hp, erf) eller mer exotiskt (typ regler för dramaturgi, regler för hur konflikter eskalerar, spelledarlöst, etc)?

Vad är det som gör regelsystemet till det det är? För tyvärr är det ju så att det inte existerar något system som helt saknar egen "smak".

Annars har jag länge gillar saker som heter vad de är, så jag föreslår ROLLSPEL eller SPELSYSTEM eller REGELSYSTEMET eller något sådant. Kanske med ett utropstecken på slutet om man vill irritera.

krank

God45;n111990 said:
Not Another Generic Roleplaying System.
Tar man bort "Roleplaying" får man ju dessutom en förkortning som funkar =)

God45

#PrayersForBahakan
krank;n111991 said:
Tar man bort "Roleplaying" får man ju dessutom en förkortning som funkar =)
Älskar det :D "Not Another Generic System" ska det så klart heta så att man kan använda förkortningen NAGS :D

God45

#PrayersForBahakan
Bästa rollspelsnamnet är ju spelet: "Surprise, fucker". Så allting där man svär onödigt i titeln är nice enligt mig.

Arazand

Veteran
Har er grupp ett namn? Använd gruppnamnet som benämning på systemet kanske?

Nej men man behöver nog veta mer om hur systemet går till, vilken mekanik som står i centrum m.m. Annars är det ju bara XX Generic System som passar.

slanfan

Hero
Gaming system.

Stuff simulator.

Allmängiltiga regler vid imaginärt görande.

Direktiv för påhittande och konversation om det påhittade.

krank

Gör som jag gjorde med systemet Krank; döp det efter er själva. Användarnamn eller irl-namn.

Lupus Maximus

Tekniker
Engelska eller svenska? Jag gillar nog "Yet" istället för "Not", så kanske YARS. Dvs. Yet Another Rule System.

Eller, för att ge en anglicism till ett svenskt namn. Ytterligare Ett System. YES.

Krille

Super Moderator
krank;n111986 said:
Annars har jag länge gillar saker som heter vad de är, så jag föreslår ROLLSPEL eller SPELSYSTEM […]
Vit bok. Konsumblå ruta högst upp. Texten ROLLSPEL eller SPELSYSTEM i vitt i den blå rutan. Oändlighetstecken i nedre högra hörnet. Näringsvärde per hundra gram på baksidan.

"Alver: 4g
Dvärgar: 2g
Orcher: 12g
Kattflickor: 8g
Genitaler och mammalier: 6g
varav manliga: 0g"

RasmusL

Champion
Krille;n112083 said:
Vit bok. Konsumblå ruta högst upp. Texten ROLLSPEL eller SPELSYSTEM i vitt i den blå rutan. Oändlighetstecken i nedre högra hörnet. Näringsvärde per hundra gram på baksidan.

"Alver: 4g
Dvärgar: 2g
Orcher: 12g
Kattflickor: 8g
Genitaler och mammalier: 6g
varav manliga: 0g"

Det skulle seriöst vara ganska fett :)