Zorbeltuss
Hero
Jag pillar lite med ritningar för en retrokonsol, troligtvis kommer den inte längre än så, men det vore trevligt med ett namn för den, då den är någonstans mellan generation fyra och fem så har man en ganska bra namnstruktur med positivt adjektiv + mer eller mindre beskrivande namn för vad det är för något.
Exempel är "Intellivision" (2a gen), "Colecovision" (2a gen), "Mastersystem" (3dje gen), "Super Family Computer", "Mega Drive", "Playstation", "Game Gear", "Game Boy", "Turbo Express" och "Neo Geo".
Det jag har funderat på är Hyperconsole eller liknande, har ni några åsikter eller andra förslag? För själv tycker jag Hyperconsole låter lite för corny och lite för lite av gen 4-5.
/Zorbeltuss som tackar på förhand
Exempel är "Intellivision" (2a gen), "Colecovision" (2a gen), "Mastersystem" (3dje gen), "Super Family Computer", "Mega Drive", "Playstation", "Game Gear", "Game Boy", "Turbo Express" och "Neo Geo".
Det jag har funderat på är Hyperconsole eller liknande, har ni några åsikter eller andra förslag? För själv tycker jag Hyperconsole låter lite för corny och lite för lite av gen 4-5.
/Zorbeltuss som tackar på förhand