Jag brukar vara mot helt godtyckliga hittepå-namn. Men så här skulle jag gå till väga. Ta en inflytelserik kultur. Utgå från vad "världen" borde heta på deras språk. (Givet, så klart att du har något sådant att utgå ifrån...)
Det funkar även utan att hitta på ett helt språk på egen hand. Ett vanligt sätt är att utgå från ett passande, existerande språk på jorden. Jag skulle förmodligen ha valt franska, eftersom Frankrike var ett ledande land i den västeuropeiska civilisationen lagom till att grundläggande vetenskap utvecklades. Hade vi inte haft ett så starkt genomslag för "Milky Way" från antiken, hade det ganska sannolikt kunnat vara en fransk benämning som vi använt idag.
(Det är ju för övrigt precis så vi fått ordet universum, via en översättning till franska utförd av en medeltida filosof...)
Så jag skulle kanske kört med "Millimond", som kan böjas till Millimonden osv. Lagom genomsynligt (för min smak) så att de flesta kan räkna ut att det består av "tusen" och "värld(ar)", men anpassat för svenskt uttal. Rätt lättanvänt. "I Millimonden finns miljoner stjärnor..."