Nekromanti Namn på westernrollspel

Mogger

Hipsteranka
Utan att jag hade planerat det eller ens försökte göra så har jag skrivit (nej, inte helt klart, men grunderna) ett westernrollspel. Det bygger mycket på mina andra alster så det var mest copy/paste om jag ska vara ärlig. Hur som helst, western är en genre som är oerhört svår att fånga på svenska, men trots det behöver jag ett namn på spelet.

Spelets premiss
Old West håller på att försvinna. De öppna vidderna rutas in med taggtråd, järnvägar byggs, indianernas reservat öppnas för ändlösa strömmar av nybyggare och för de som inte förändras med omgivningen väntar ett brutalt uppvaknande. Spelarna gestaltar klassiska westernarketyper, de som stöpta i det gamla som tvingas omvärdera sitt liv och rättfärdiga sina handlingar enligt helt nya värderingar.

Helst vill jag att spelet ska heta In My Time Of Dying men är inte säker på om jag vill ha en engelsk titel. Helst något på svenska, som låter western.

Förslag?

Mogger

Hipsteranka
Hehe, var Led Zeppelinanspelningen avsiktlig? Den fanns ju i mitt namnförslag med :gremsmile:

Inte så dumt, men tyvärr på engelska, och inte lika coolt som mitt engelska förslag. :gremtongue:

Ram

Skev
Det kan även vara så att jag länkade fel... :gremwink: Men det blev lite ballt.

Jag gillar verkligen ditt ditt eget förslag, det är riktigt bra. Det enda dåliga är att det inte pekar så värst mycket på att det är ett spel som utspelar sig i western.

Storuggla

Champion
Råstarke Bengtssons Äventyr I Minnesota Med Omnejder

Storuggla, jag skulle titta två gånger

Nabu

Warrior
Äsch In My Dying Time är ju ändå mycket coolare, trots att den inte har någon popkulturell referens, så du gör nog bäst i att hitta något på svenska :gremwink:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Måns said:
Helst vill jag att spelet ska heta In My Time Of Dying men är inte säker på om jag vill ha en engelsk titel. Helst något på svenska, som låter western.
Vill bara säga att din titel är awesome, och att jag tycker att det är fjanterier onödigt att undvika en bra tital bara för att den är på ett annat språk. Särskilt när spelet utspelar sig i landet där man talar språket.

Mogger

Hipsteranka
krank said:
Vill bara säga att din titel är awesome, och att jag tycker att det är fjanterier onödigt att undvika en bra tital bara för att den är på ett annat språk. Särskilt när spelet utspelar sig i landet där man talar språket.
Hmm..Jo, nu när du säger det så... :gremsmile:

Mogger

Hipsteranka
Lawless said:
Hmm.

Hva med: "En endeløs kirkegård".
Det är något för WW2 expansionen!

Jag har bestämt mig för In my time of dying. Det passar bra och låter rätt.

Ram

Skev
Jag måste bara spotta ur mig ett par saker som kom för mig även om du bestämt dig.

Med stövlarna först.
Med stövlarna på.
Rost och Remington.
Sliten Remington (Worn Remington låter mycket coolare. Varför blir saker så mycket ballare på engelska?)

Mogger

Hipsteranka
Krille said:
Av dessa tror jag att jag gillar "Damm" bäst.
Damm är coolt, absolut! Fast nu har jag redan lånat en del från Dust Devils, så jag kanske inte behöver sno titeln med.

Men Damm är snyggt. Kanske går det att kombinera med något?

Rickard

Urverk speldesign
Måns said:
Men Damm är snyggt. Kanske går det att kombinera med något?
Damm och demoner. :gremsmile:

/Han som hade tänkt att föreslå "Jakten för landet västerut"