Nekromanti Namn på dinosaurie RP

Celledor

Hero
Möller said:
Eller så, tja, bestämmer du dig inte än. Är det bråttom? Det är ju rätt vanligt att rollspel har preliminära namn under utvecklingen för att sedan byta.
Nej det är dant, det är inte bråttom och jag kommer inte lägga mycket tid på det heller. Har 10 sidor nu och mycket mer än så blir det nog inte. Det ska bara revideras och testspelas... "PROJ 23-C" kanske är bättre tillsvidare.

Celledor

Hero
Arvidos MC said:
Varför ska man kalla spelet DINOBLASTER?
Varför ska man inte kalla spelet DINOBLASTER?
Varför ska man kalla spelet Dinosaurs and Laserblasts?
Varför ska man inte kalla spelet Dinosaurs and Laserblasts?

Ju fler argument för och emot du kan komma på, desto tydligare kommer det bli vad du helst vill.
Ja får fundera vidare på det, har fått massa bra idéer här redan och det ger sig nog desto mer jag arbetar med det.

Sodivra

Champion
Tyrannosaurus BLAST!

(min improgrupp heter Improsaurus Rex, men det får du inte kalla spelet! :gremwink: )

Mukwa

Swashbuckler
Din världs poliser ska helt klart rida på Triceratops och kallas Tricera-cops!

Mukwa

Swashbuckler
fasen. hela spelet kan heta Tricera-Cops och äventyrarna får spela nån form av avant garde-snutar och antingen stoppa färgade män som kommer i för hög hastighet på sina Utahsaurusar, eller lösa svårförståeliga tvister hos Brontosaurus-uppfödare i slummen!

G

Guest

Guest
Mukwa said:
fasen. hela spelet kan heta Tricera-Cops och äventyrarna får spela nån form av avant garde-snutar och antingen stoppa färgade män som kommer i för hög hastighet på sina Utahsaurusar, eller lösa svårförståeliga tvister hos Brontosaurus-uppfödare i slummen!
YEEEEEHAAAAW! +1

Sodivra

Champion
Stövelkatten said:
Mukwa said:
YEEEEEHAAAAW! +1
Isåfall säger jag TRICERA TIME COPS. Snutar som reser i tiden på dinosaurier!

Celledor

Hero
Arvidos MC said:
Någon chans att vi kan få se en sådan film med typ steven segal kanske?

Celledor

Hero
Major Boothroyd said:
Eftersom man rider på dinosaurierna tycker jag att
Dinosaurs & Lasercowboys
passar bra.
Jag håller med om att det skulle passa in, men och andra sidan så tror jag inte att jag vill ha en cowboy/vilda western känsla i resten av spelet så då skulle man känna sig lurad om det hette det. Men kanske en framtida mod eller kampanj.

G

Guest

Guest
Arvidos MC said:
Stövelkatten said:
Mukwa said:
YEEEEEHAAAAW! +1
Oj oj oj... Det blir bara bättre!

Sapient

Swashbuckler
Mukwa said:
Din världs poliser ska helt klart rida på Triceratops och kallas Tricera-cops!
Jo, alltså. Det kan verka ballt att rida på en triceratops och så. Men tänk efter...

Det är ett varmblodigt (!) djur som väger uppåt tolv ton. Det är dubbelt så mycket som en genomsnittlig elefant.

Triceratops äter lågvärdig föda, knappt om näringsämnen och kräver mycket kolhydrater för att hålla sig igång.

Det innebär att de konsumerar minst ett ton och kanske uppåt ett och halvt i föda om dagen.

Och eftersom det inte finns mycket näring i gräs och blad, är mängden som kommer ut ungefär den samma.

Det betyder att den äter mer eller mindre konstant. (Lycka till att jaga en Utahraptor!)

Och det som kommer in i ena änden ska ut i den andra änden. 1,5 ton, det betyder minst två liter skit i timmen!

På en dag skiter en triceratops vikten av en genomsnittlig Skoda Fabia plus en skinnsoffa och ett eklutat matsalsbord - i stinkande träck!

Rickard

Urverk speldesign
Battle on the Dinosaur Planet

Lasersaurus Rex

We're back!

DinoWars

/Han som också vill vara med och hitta på namn

hakanlo

Hero
Jag antar att du har kollat in tv-serien Terra Nova?

Nåväl. I sonens bokhylla finns inte mindre än tre kompletta bestiarier till spelet...

Celledor

Hero
Ja har set den, tyckte att den var sådär... men om det kommer en säsong nr 2 så kansken den blir bättre.