Nekromanti Namn

Leriol

Veteran
Jag är lite nyfiken på vad olika spelare kallar sina karaktärer och om det är seriösa namn eller om man bara vill skojja till det lite.

Min "huvud karaktär" heter (som ni kan gissa) Leriol Fimbultyr Flamberge. Namnet Leriol tog jag från 91:ans alvbok.
Sen har jag en dvärgköpman som heter Talkaras Tookorot Toroom. Det har jag hittat på själv :))

Har ni några tuff namn???

Johan K

Gammal & dryg
Både och...

Jag har lite både och faktiskt...

En dvärg hette t. ex Ybilon Grönskägg

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Glaydon

Veteran
jag hade en alv som hette Cendamîr... det tyckte jag var ett seriöst namn. jag hade en annan alv som hette Bel Bokmal och ja det var ett löjligt namn

DanielSchenström

Swashbuckler
Här har du några exempel på namn som folk i min klubb haft över åren.

Praal Grobb Tespur, Khellin Goldshine, Kolab, Glamidor, Blarck Trobold, Ebbot, Globtoff, Xenorac, Kha Nung, Astrakhan, Gildash, Finge Rihal Sén, Lish Azuta, Glitáar, Blådd, Kerylan, Gheldrin of Zhela, Steign, Mrynn, Alyssa, Narquel Dimrod, Runic, Bardish, Kaldulk, Kiril, Latrohan, Eydallan Dawnslight, Sebastian Skrål, Dalker, Tsa Kazzi, Zews Ksotak, Pteranodon, Falarik, Isundån, Korik Silversword, Kisbah, Cyril S:t Pierce, Kolab, Shifu, Girrsh Leyer, Tiger, Firmir av Boken, Anghromir DeWees, Anthark Numm, Carlock, Ymir, Jester, Ganol, Anagord, Serafim, Calvodin, Cirrus, Urne Stålmage, Algo-Oba, Hlôwart Blütz, Plenndir, Eilonwy, Tanis, Irithil och Darbelgoff.

Daniel "Warduke" Schenström

Rising

Vila i frid
Här är några av mina (Okej de är SLP, eftersom jag oftast är spelledare)

Lord Atruvis, Fezzibul, Glimmuk, Idira den Sköna, Cal Vesconti, Alvprinsessan Tuvindel, Melgameff Silvertopp, Pilrik jourhavande pyssling, Baronessan Crimilda, Tvesvans, Trollet Brojg, Svarte Blaarr, Khûil-Thakk (demon), Zorpas (demon), Raïon Udragha'Khaan -Barbarhövdingen, Fenrica Af Klockbacka, Lycra, Lönnmördarna Spånken och Finkel (oseriösa), Vildblomma, Djärvtass, Sammetshandske, MmBata, Ortega, Chipros, Ludricius och Slokhatt Jaques.

I rollspel som mutant tycker jag att alla ska ha oseriösa namn. "Ratty Riffer", "Malibou LadyCatcher" och "Jazzy Jackpot (Pipande Lådan)" är mina favvisar.

Jag har använt mig av humor eller försökt hitta riktigt coola namn på mina karaktärer. Ex: Türk "Nekro den enorme" Kvickfot, Be-Efraim Hugoson, Rod Frik.

En av mina spelare har en ruskig förmåga att hitta på sjukroliga namn som funkar: Od Ball (till T:2000!!), Ruprecht Ixs, (min favvo) Doktor Pryttler.

Kitzune

Swashbuckler
Re: Gargumel.

<I>Mina spelare i EDD just nu heter:

Sir Glen, Coonryr och Gargumel. </I>

Hur i hela fridens namn kom han på Gargumel ?

/Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"

Salir

Veteran
Olika namn som jag har använt är:
Cerin Alto, Salir långfinger, Rhynn Eumond, Lansar Berger, Lerion, Tistaron Silvervinge.

"You were not ment to be someone but to stay somewhere"

Hasse

Hero
Till EDD hade jag en Rp som hette Eric Silferstierna.

Till DoD6 är jag endast spelledare så jag drar några SLP namn jag har där istället:

Erkemund IX Storke (Den nuvarande personen i ätten Storke som är kung i min version av Silvtrunder tills Riotminds kommer med en officiell version av landet.)

Tide Bokbitare (En lärd dvärg)

Ulv-Anna (völva)

Enar i Tuveden (spåkarl)

Jormund (Trollkarl)

Rudon Mustelud (köpman)

Arved Stålnacke (riddare)

Valdemor (häxa)

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Rickard

Urverk speldesign
Själv gillar jag namn som har flyt i namnet och några namn jag har gått under är:
Cechion son av Baromir, Nikkos Blixtsvärd, Arido Xandis & Maddis Stjärnskytt.

Andra namn som jag stött på som jag tycker är bra:
Tef Skuggsmyge, Pon Yxkastaren, Nanok Björnbane, Vidar Vindfarne & Blastoviq Lurifax.

Några oseriösa namn:
Hokius Pokius, Avar Bredstjärt, Rate Aknefot.

/[color:green]Han</font color=green> som glömt bort sin kära, bortgångne anktiggares namn