anth said:
Och Dr F/Spidde/Riddler är den enda som har färgen lila så han kan heta vad han vill - vi vet ändå vem han är.
Däremot bör spidde förbjudas att byta färg.
Nja, alla som vet att han är den ende som är lila vet ändå. Jag hade ingen aning att Riddler och Spider Jerusalem var samma person förrän du sade det nu. Och det tog mig några veckor innan jag insåg att Pokémon var Dante.
Om det är fel att diskriminera mot folk som inte kan föra över pengar till forumsunderhåll tycker jag inte att det är mer rätt att diskriminera mot korkade (som jag) och färgblinda.
Men jag instämmer med de som sagt att det inte behövs restriktioner eller nya regler (jag är som bekant regelminimalist). Det räcker med att vi tycker att de som byter namn hela tiden är lite fjantiga.
---
Och eftersom vi alla lättar våra hjärtan om namnbytesmissbruk: När jag reggade mig hette jag något i stil med "..~=::]Genesis[::=~..". De där kallades för CPkrull-tecken och var jättehäftiga på den tiden. Alla coola tonåringar hade sådana. Efter ett par år var de inte lika häftiga längre och jag skickade ett PM till Gardener och fick användarnamnet bytt. Sedan hade jag under typ en månad för några år sedan användarnamnet "Jenesis" för att lära folk att sluta uttala mitt användarnamn med engelskt uttal, men det hjälpte föga. Nästa gång ska jag kanske prova med "ienesis".
Under en period kallade Simon mig för "Genny", vilket jag tyckte var kul, men det fastnade aldrig, och sedan dess har jag varit avundsjuk på DeBracy för att han får ha ett tjejigt smeknamn som "Debbie".