Nekromanti Namnförslag

Rising

Vila i frid
-Snake- är dåligt, -Snake Plisken- är bra. [OT]

Okej, "Emily Grace" eller "Melinda Grace" kanske låter som några bifigurer i Dynastin, men jag tyckte iaf att "Audra Elizabeth Grace" hade en ny och fräsch klang. Fast jag är inte så hård när det gäller tjejnamn. Det räcker med "Tamara Grace" för att jag tycker det ska låta helt okej.

Jag tycker det är värre när (engelska)fantasynamn börjar låta som porrnamn: "Cassandra Swift", "Melorra Morningstar", "Summer Storm", "Valerie Vivacious" osv. Annars går jag med på det mesta.

Men poängen är iaf att ett dåligt för- eller efternamn kan klara sig om bara resten av namnet är ballt. "Snake Plisken" gillar jag exempelvis, medan jag skulle fnysa åt "Snake Jackson", "Snake Venom" eller "Snake Donovan".

/Riz

Cybot

Mest spelbar
Re: -Snake- är dåligt, -Snake Plisken- är bra. [OT]

Problemet är ju att många Engelska namn(i verkligheten) låter som om de var porrskådisar. Ta till exempel Elizabeth Lightfoot. Finns en massa folk som heter Elizabeth Lightfoot.

Rickard

Urverk speldesign
Namnförslag:
Pray with prey
Jack of hearts
Like a preyer (anspelar på Madonnas "Like a prayer")
Mysterious ways (anspelar på "God works in mysterious ways")
Confession
From an angels heart
†he blessed.

Hmm.. Min engelska är inte den bästa. Annars brukar man ha namn som kännetecknar miljön. Vet inte så mycket om den för att kunna ge namnförslag..

~Skrev några förslag då [color:448800]Han</font color=448800> tyckte att det inte fanns tillräckligt

panurg

Veteran
Re: Jag som trodde det var samma sak?[ANT]

Hvis dere absoluut må vite det så er jeg Helvetes utsending i Norge.Og det er nesten sammesak, bortsett fra i Helvete så spiller vi Rollespill hver dag, men i norge spiller vi bare av og til.Det er for jævlig.

Panurg

Sadaigh

Swordsman
Hej, du, "Han", jag beundrar dina namnförslag faktiskt! =) jag är inte så tokig jag heller =) Till mitt rollspel så valde jag namnet "Keutaura", och det utspelar sig mycket med Orcher m.m. vad tycker ni om det namnet då? =) ha de allihopa

panurg

Veteran
Flere fra norge

Jeg tenker A.Crowley og kommer med følgene forslag:

Han passer tidsriktig inn i spillet og har nok av skummle ord og ideere,Les om han og få inspirasjon men ikke ta imot hans kunnskap....

Panurg

Weatherman

Hero
"Till mitt rollspel så valde jag namnet "Keutaura", och det utspelar sig mycket med Orcher m.m. vad tycker ni om det namnet då? =)"

Du får usräkta men det första jag kom att tänka på var Ketura, alltså alvdrottningen i Gemini eller en stad i gamala testamentet (om jag inte minns fel). Sen om det är positivt eller ej får väl du avgöra. Hm. Borde inte Ketura förresten uttalas "Keutaura" på gotländska? /images/icons/wink.gif

/Mats

Rising

Vila i frid
Herrejösses... [OT]

...jag hade bara tre rätt (och att klara Misty Rain var ju inte direkt svårt)... :^/

Okej, namn som "Green eyes" kan ju passa i många sammanhang, men när det gäller namn som "Chocolate Delight" tror jag att de passar på både tjejleksaker och på porrskådisar för att de är så flickaktiga. Det där lustfyllda som samtidigt är oskuldsfullt passar bra på porraktriser, jag tror det skulle vara rätt avtändande med någon som hette "Hungry Vulva" eller något annat som saknade flickaktig prydhet helt. Det obscena får liksom männen stå för.

/Buttman