Nekromanti Namngenerator

Snow

Swashbuckler
I Feuflux anda lägger jag upp en namngenerator här. Den är simpel. Använd den lista med ca 4000 fantasynamn som ligger i textrutan. Tryck på knappen. Eller ersätt namnen med dina egna. Tryck på knappen.

Det går att plocka hem till den egna datorn eller dropboxen. Man kan enkelt ersätta namnen i textrutan och få sin egen generator.

Jag har lite olika planer för detta. Ladda olika namnlistor med hjälp av knapptryckningar. Lite mer flexibel tolkning av namnen i listan. Programmet fyller konstant en valfritt stor matris med namn. Tryck på ett namn för att byta det mot ett nytt. Utskrift. etc.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/33454172/namegen/index.html

Det är bara givet ett minimum av kärlek hittils så det kanske hänger din browser.

Feuflux

omjonasson.se
Kul! :)

Jag har grubblat på en namngenerator som jag kunde bygga ihop med mitt mindmap-program så att alla personer kunde få ett slumpat namn via den, men inte kommit längre än den tanken. Steg 1 är ju hur som helst att hitta en lång lista med vettiga namn att sno... eh, låna.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Feuflux;n69928 said:
Kul! :)

Jag har grubblat på en namngenerator som jag kunde bygga ihop med mitt mindmap-program så att alla personer kunde få ett slumpat namn via den, men inte kommit längre än den tanken. Steg 1 är ju hur som helst att hitta en lång lista med vettiga namn att sno... eh, låna.

Tja, Nomino har ju ett gäng ifall du vill ha...

Cieylor

Veteran
Trevligt. En del namn i den förskrivna listan har tecken som inte visas korrekt, utan det blir bara ett ?. Jag kör Firefox 35.0.1.