Nekromanti Namnlistor Pendragon

MrG

Swashbuckler
Nu har jag sökt efter tidigare trådar och den här länken var rätt användbar. Men om någon har mer tips på namnlistor till Pendragon (eller gamla romerska namn och andra lämpliga dåtida kulturer) motags det tacksamt. Insåg igår hur svårt jag hade att snabbt komma fram med namn och med tanke på att vi nog kommer köra ett tag så känns det som om utförliga listor skulle vara bra att ha :gremwink:

thark

Hero
Jag har inte koll på om det finns något specifikt användbart för Pendragon, men Story Names-projektet har en hög med blandade namnlistor. (Precis som med Katemonk gäller disclaimern att den historiska/lingvistiska korrektheten är tveksam men det funkar utmärkt för att ge känsla och sammanhang åt namn i en rollspelskampanj.)

Arfert

Facit
om man behöver namn till Pendragon och liknade kampanjer så är Saga använbart, där har jag med en ganska lång namnlista som funkar...

MrG

Swashbuckler
Kanon! Precis sånt som jag sökte, än bättre att det fanns snyggt numrerat för d20or :gremgrin:

Mer sånna länkar!

Troberg

Sinister eater
Nah, den hade varken Sir Robin eller Sir Not-Appearing-In-This-Movie. Oseriös lista.

Feliath

Swashbuckler
Lösning

En guide till Arthulär lycka i tre steg:
<ul type="square">
[*]Köp Mabinogion. Det är ändå ett krav för att få kalla sig världsmedborgare. (Dessutom finns den schuckert illustrerad av Alan Lee.)
[*]Slå upp Kilhwch och Olwen.
[*]Teh Wins! Live in bliss.
[/list]

/Feliath — »hur att göra« är för övrigt inte en giltig infinitivkonstruktion på svenska utan en anglicism