Nekromanti Namnproblem

Legioth

Swordsman
Jag tror nästan jag har klurat ut vad "problemen" som vissa har påpekat, att vissa personer ibland har sitt användarnamn med Stor bokstav och ibland med liten beror på. Skulle jag ha mera tid på mig skulle jag söka efter ett exempel på då detta, men nu får någon annan gör det om han/hon vill.

Men nu till lösningen, jag upptäckte nämligen att jag kan logga in som lEgIoTh om jag vill, och då borde ju det namnet användas då jag skriver inläggen. Så de som "lider" av att deras inlägg får "olika" namn olika gånger har här den enkla lösningen, nämligen att alltid logga in på samma namn.

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Förmodligen rätt

Jag tror att "Gardener" var samma lösning på spåren men hade inga konkreta bevis för att det var så. Dessutom så provade någon också att logga in med små/stora bokstäver men då stämde det inte.

Enklaste lösningen är nog som du säger att man alltid håller sig till ett sätt att logga in om man inte vill stöta på problem. Det borde väl inte vara så att några har lättare för att få problem än andra?

Här är tråden jag pratade om.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Förmodligen rätt

Det är rätt för jag har testat och det funkar så.../images/icons/laugh.gif

Ackerfors

Alas, your rapids!
Man måste ha kraften

Skoja bara...

Jag tycker det är mystiskt... Borde inte bli så överhuvudtaget...

*fattar nada*

Gardener

Champion
Re: Man måste ha kraften

Hmm. Du kunde alltså logga in med liten bokstav i namnet och sedan blev inlägget så också?

Jag har kollat upp detta i koden nu och vad jag kan se bör detta inte kunna hända... Om du kan berätta varifrån du loggar in, exakt vad du skriver, hur du postar (från vilken sida, går du in på granskning osv) när det händer så kanske jag kan hitta någonstans där scriptet kringgår det som ska ta hand om just detta.

Ackerfors

Alas, your rapids!

Det enda jag vet är att jag lggade in med liten bokstav och det stog med lite på inloggade-sidan...
Det var förstås i gamla versionen och du funkade det även att skriva med lite bokstav...

Gardener

Champion

Den gamla versionen är det ingen idé att prata om eftersom en väldig massa har hänt sen dess.

Att det går att logga in med blandade stora och små bokstäver i namnet oavsett vad man registrerat sig som är fullt normalt.

Men har någon gång inläggen sparats med liten bokstav efter att du loggat in med det i denna version?

Ackerfors

Alas, your rapids!

Har inte testat, nu när jag tänker efter...kan testa nästa gång...om du vill förstås...

Insignia

Swashbuckler
Som sagt...

Jag har testat en gång att logga in med små bokstäver. Då stod det så i kontrollpanelen, men inte i mina inlägg.

Gardener

Champion
Re: Som sagt...

Att det står så i kontrollpanelen kan jag förklara, det har att göra med att på den sidan visas det man skrev in då informationen inte behöver läsas från databasen (den finns ju redan från formuläret). Men jag har gjort en snabb ändring så att den tar infon från databasen istället då den ändå läses in också. Men det är ju bara frågan om en kosmetisk ändring för kontrollpanelen när man precis har loggat in.

Vad jag kan se i koden så används infon från databasen när ett inlägg görs så om ingen kan beskriva exakt hur de gör för att få små bokstäver i inlägg så är det inte så mycket mer jag kan göra just nu.