Nekromanti Namntema till Blood Bowl lag

Übereil

Swashbuckler
Kort bakgrund: Blood Bowl är amerikansk fotboll i Warhammeruniversumet. Det finns dvärglag, alvlag, människolag, Chaoslag osv. Mitt (före detta) universitets spelförening har en Blood Bowl liga jag ska vara med i.

Jag ska spela Amazoner (ni vet, kvinnliga krigare), men jag har ingen aning om vad mitt lag eller spelarna i mitt lag ska heta. Att för en gångs skull ha ett namntema vore kul. Men vad skulle då detta namntema kunna vara? Feministtema (samtliga spelare är döpta efter kända feminister) skulle kunna funka, jag vet bara inte vad lagnamnet skulle vara isåfall.

Några förslag (både till feministtemat och angående andra teman)?

Übereil

chrull

Stockholm Kartell
Du döper laget till Snu Snu och döper spelarna efter folk inblandade i antingen Futuramaavsnittet Amazon Women in the Mood eller filmen Amazon Women on the Moon.

tull

Hero
chrull said:
Du döper laget till Snu Snu och döper spelarna efter folk inblandade i antingen Futuramaavsnittet Amazon Women in the Mood eller filmen Amazon Women on the Moon.
+1

Rickard

Urverk speldesign
Blood Bowl ligger mig varmt om hjärtat. Ja, namnteman gör lagen helt klart roligare.

Feministlaget kan heta Lede Fi (punkt 2).

Du döper kvinnorna till tyska orden för olika köksredskap. Hehehe ... inte? Nähäpp.

Du döper dem efter kvinnliga uppfinnare. Lagnamn: Ohms lag.

Jag funderar även på om tyskarna översätter superhjältenamn, vilket svenskarna gjorde en gång i tiden. I sådana fall har du en uppsjö namnförslag där. Kom inte på något passande namn, så ta rollspelet Macho Women With Guns..?

Dodgetown, med namn från kvinnliga westernhjältar.

/Han som har haft ett vampyrlag som hette Emo kidz som hade namn efter emosångare, ett elflag som hette Zehn med zenbuddhistiska namn samt ett goblinlag som hette Reservoir Gobs där alla hette Mr [någon färg] men ingen hette Mr Black

Mitt defaultsätt att ge namn på spelare i BB-lag är att ta låttitlar från en artist. För ett feministiskt amazonlag skulle man kunna ta en grupp som Le Tigre, L7 eller Lunachicks. Fast and Frightening, Ms. 45 och Non-Existent Patricia funkar bra som spelarnamn i min värld. :gremsmile:

kefka

Hero
Jag funderar även på om tyskarna översätter superhjältenamn
Det gjorde de förut, här är nàgra exempel:

Flash - Roter Blitz
Spiderman - die Spinne
Ironman - Eisenmann
Green Latern - Grüne Leuchte

Det finns säkert fler exempel man de är de enda jag kommer ihàg direkt. Batman och Superman tror jag doch alltid haft de namnen.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
kefka said:
Jag funderar även på om tyskarna översätter superhjältenamn
Det gjorde de förut, här är nàgra exempel:

Flash - Roter Blitz
Spiderman - die Spinne
Ironman - Eisenmann
Green Latern - Grüne Leuchte

Det finns säkert fler exempel man de är de ända jag kommer ihàg direkt. Batman och Superman tror jag doch alltid haft de namnen.
Hehe, när jag var liten blev jag retad för att man i Norge översatte Superman till Supermann.

Logiken bakom de pikarna undflyr mig än i dessa dagar.

Ja, förutom att jag är norrman dårå.

/M