Re: Vilka tog illa upp?
* Om vi "för liv" så innebär detta att vi "lever om", inte att vi bryter mot Svea Rikes Lag eller dyl. Man kan nog gå på konvent utan att ens upptäcka att vi är där, så ett så stort problem kan detta inte vara. Skulle du överväga att inte gå på konvent för att vi kommer dit så 1) förstår jag mig inte på dig och 2) struntar fullständigt i vilket.
Nanur innehöll vissa personangrepp, men dessa var inte mot personer som tog illa upp. Det var trots deta fel, vilket jag medgett. Sedan anser jag att man får ha roligt åt och med folk, det har Löken gjort i alla tider och lär fortsätta med det oavsett vad du tycker och oavsett om vi skriver den eller ej.
Om vi "förpestar" din atmosfär så måste du ha svårt i ditt umgänge med andra människor. Släpp lite på trycket, ta´t lugnt, slappna av. Vi har kul, tycker du inte att vi är kul, strunta i oss!
Det är klart att man ska visa hänsyn. Och det gör vi, även om vi gjorde vissa felsteg med Nanür. (Detta var över två år sedan, kan tilläggas.) Men ge exempel på en _rolig_ konventstidning som _inte_ driver med saker, personer och ting. Gazetten och Moroten hör enligt min mening inte under rubriken "roliga konventstidningar", oavsett hur mkt hänsyn de visar.
Mvh,
Sven Folkesson
Textansvarig Runan<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Svenne on 2001-03-21 16:33.</EM></FONT></P>