Nekromanti [Nanoapan] Mutant Chronicles

Dimfrost

Special Circumstances
(Ja, jag har tappat en hel del i uppdateringstakt när min buffert tömdes, men nu hoppas jag kunna uppdatera med viss regelbundenhet i alla fall ett tag framöver.)

Efter att COG Games har lagt ned sin Mutant Chronicles-version, och efter att filmen blev en flopp som bara var Mutant Chronicles till namnet, släpps nu ett spel som är Mutant Chronicles som det borde varit från början: ett spel om mörka noirhistorier i ett regnigt Luna City, med rykten om skyttegravskrig i fjärran, mutanter och onämnbara monster i kloakerna, zeppelinare och monorailtåg, korrumperade storföretag och det fascistiska Brödraskapet, och spelarrollerna som små människor som kommer i kläm.

Läs hela recensionen här >>

[ Den raljerande nanoapan är min blogg där jag recenserar spel som inte finns, i alla fall inte än och inte i den form jag recenserar. Allt som står där är alltså fiktivt i varierande grad.]

Blasphemy

Swashbuckler
Väldigt nice recension... Chronicles som jag skulle gilla det. Låter väldigt mycket som rollspelet Noir med regnig storstad och avlägset krig.

Är det för övrigt någon som vet hur det går för COG?

Dimfrost

Special Circumstances
Jag kollade just in deras forum, och det är fortfarande inget datum angivet. Det bör innebära att de har hyfsat mycket kvar att göra, och att det fortfarande är en möjlighet att spelet inte kommer ut alls. Att vägra ange något datum alls, ens spekulativt (som de gjorde tidigare, och var tvungna att frångå senare), bådar sällan gott.

Men jag bryr mig inte överdrivet mycket; COG:s spel verkar bli alldeles för långt ifrån hur jag skulle vilja ha det. :gremsmirk:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Blasphemy said:
Är det för övrigt någon som vet hur det går för COG?
De vägrar uttala sig, så jag har ingen aning.

Jag hoppas dock att det blir något av 'et. Vill jag spela Noir i MC så är det väl ganska lätt transplanterat isf; jag gillar den riktning COG tar. Mellanläget, som verkar ta tillvara både noirdelen, skräckdelen och militärdelen. Och diplomatdelen. MC's värld hade alltid en mångfacetterad potential, som slarvades bort i militärrunkeri. Inte för att militärrunkeri inte har en plats i MC's värld, men det får ju plats så mycket mer...