Nekromanti Nanoapan raljerar igen

Dimfrost

Special Circumstances
Den raljerande nanoapan är tillbaka! Först ut är en recension av Drakar och Demoner Stål. Från och med nu planerar jag att hålla en uppdateringstakt på en ny recension (eller liknande) varannan vecka, och jag har tillräckligt med material för att kunna garantera den takten åtminstone året ut.

För eventuella nytillkomna läsare kan jag berätta att Den raljerande nanoapan är en blogg där jag recenserar rollspel och annat rollspelsrelaterat. Och för att inte göra några moderatorer upprörda är det bäst att jag klargör att allt på bloggen är fiktivt i varierande grad. :gremgrin:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Äntligen!

Bra att du äntligen fick tummen ur vagnen. När jag inte har tid att läsa de riktiga rollspel jag faktiskt äger kan jag alltid slösa lite tid på att läsa recensioner av rollspel som inte finns.

Och för att inte göra några moderatorer upprörda är det bäst att jag klargör att allt på bloggen är fiktivt i varierande grad.
Det var tur för dig! :gremwink:

/tobias

Brynolf

Dum fan
Hehe, hade aldrig läst Nanoapan förut, så man blev lite konfunderad. Ska bli kul att följa.

CapnZapp

Myrmidon
Mycket surrealistiskt läsa Nanoapans recension av D&D.

Men gratulerar till antagligen världens första, din är ju publicerad redan augusti förra året!

:)

Johan K

Gammal & dryg
Välkommen tillbaka !

Kul att du börjar skriva igen !
Ska följa det lite mer än vad gjort tidigare.

Dimfrost

Special Circumstances
Jag skrev D&D-recensionen apropå en tråd här på forumet just när D&D4 hade utannonserats på GenCon förra året, om hur man själv önskade att spelet skulle bli. Jag tror fortfarande att man skulle kunna göra mycket intressant med encounterbaserade HP som bas, men det färdiga spelet blev nästan bättre än jag trodde. :gremsmile:

Dimfrost

Special Circumstances
Ett syfte: att belysa olika delar av rollspelshobbyn med kritiken som verktyg. Spelen jag recenserar kan utgöra idéer jag har, spel jag önskar funnes, spel som finns och som jag önskar vore annorlunda än de är, spel som skulle kunna finnas, spel som är intressanta att skriva om och som kan utgöra grunden för olika förändringar. Så varför inte skriva om hur jag hade velat se D&D4 i form av en recension av det spelet?

soda_UBBT

Warrior
Lysande.
Jag har läst och älskat Nanoapan från, nästan, början.

Hoppas Nanoapan tar och kikar på de nya reviderade uppdaterade Coriolisupplägget som diskuteras efter v1.0 plattfall. En annan sak jag undrar över i rollspelsvärlden är vad 'berättare' aka Erik Granström tänker sig göra i rollspelväg nu när han frilansar och har tid. Jag vet att han till skillnad från Järnringen har kikat på nutida rollspelsmaterial.

Dimfrost

Special Circumstances
soda said:
Hoppas Nanoapan tar och kikar på de nya reviderade uppdaterade Coriolisupplägget som diskuteras efter v1.0 plattfall. En annan sak jag undrar över i rollspelsvärlden är vad 'berättare' aka Erik Granström tänker sig göra i rollspelväg nu när han frilansar och har tid. Jag vet att han till skillnad från Järnringen har kikat på nutida rollspelsmaterial.
Trakorien-spelet kommer nog att recenseras vad det lider. När det gäller Coriolis är jag lite dåligt insatt än så länge. Jag kan vara intresserad av en gästrecension om någon känner sig manad. (Det gäller annars också. Jag förbehåller mig rätten att inte lägga upp sådant som jag inte anser håller måttet, men det är väl en självklarhet. :gremsmile: I övrigt är det bara kul med utomstående bidrag.)