Nekromanti Nargursskogar

ergith

Veteran
Hej.

Jag behöver lite hjälp med idéer om vad man kan stöta på inne i nargursskogar. Några fick för sig att gå in där när jag var sl, så nur har jag fått "äran" att vara sl när dom försöker gå igenom skogen. /images/icons/oink.gif

Alla hjälp skulle uppskattas, rp'na som gått in är mäktiga och har fv'n runt 25+ på de vapenfärdigheter de använder.

tack på förhand.

/ergith "Exoriare aliquis nostris ex ossibus ultor."

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Mwohahahaha... i Nargur finns främst blodsalver, elaka (och i 10% av fallen telepatiska) skogsalver, typ. lever i förstenade jätteeksdugnar och gillar inte besökare. Att få en hel stam på sig är en utmaning även för människor med FV 25+. Dessutom finns det säkert en hel del monster av annan typ.

Ghorax

Veteran
Elaka skogsalver???? De kanske bara ogillar inkräktare. Och det är blodsalverna som skändar skogen genom att förstena träden. Sen finns ju Nagurbarbarerna. :) Och alla blodsalver är ju inte onda, ta bara Fingal Gorrond som besegrade Gormowacs orcharmé. I Orkovia, Hynsolge.

Feuflux

omjonasson.se
Och alla blodsalver är ju inte onda, ta bara Fingal Gorrond som besegrade Gormowacs orcharmé. I Orkovia, Hynsolge.

Hmm, Gormowac var en blodsalv och om jag inte missminner mig så var Fingal Gorrond en människa. Så jo, alla blodsalver är onda! /images/icons/smile.gif

Helgonet

Veteran
Gråskalor

Bara för att man ogillar främlingar och skyddar sig själv betyder det inte nödvändigtvis att man är ond, snarare egoistisk. Att många blodsalver uppfattas som onda betyder nödvändigtvis inte att alla är lika onda - Det finns onda männsikor också, det gör inte människorasen ond, eller?

Ghorax

Veteran
Re: Gråskalor

Kunde inte sagt det bättre själv...
Ondskan tolkas ju alltid av betraktaren. Det som vi tycker är ondska tyckte inte Torquemadas inkvisation bara var guds arbete....

Feuflux

omjonasson.se
Jaja

Den där smileyn efter "alla blodsalver är onda" kan man ju tolka som att jag inte var helt seriös.... om man vill....

Givetvis är inte alla blodsalver onda. Alla har en egen personlighet som det är upp till SL att avgöra, men det trodde jag inte jag behövde skriva.

von Schnigel

Veteran
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
Onda mig hit och Onda mig dit [ot]

Nu är det väl bara jag men... finns det verkligen ondska?
Själv annser jag att orden ond och god bara är två i mängden av ord som uppfunnits av människan för att rättfärdiga mord och andra övergrepp.
Men det är ju iofs bara IRL och inte i Fantasy...

/[color:red]von Schnigel</font color=red> som spyr sig tom över alla dumma uttalanden i stil med "alla människor från mellan-östern är onda" som kommmit från andra sidan atlanten.