Nekromanti Narnia, jetzt in Deutsch!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Gissa om jag blev paff när jag såg att Narnia finns som rollspel på tyska. Licens och allt vad jag förstår. Jag tycker det är en såndär grej som man borde ha hört. Enligt Amazon så kom det visst ut i maj i år.

Ja, vad säger man? Låna mig en mille så jag kan hyra folk och göra en svensk (mer awesome) version med ännu snyggare bilder än de som finns i den tyska boken. :gremcrazy:

(jag får ju skämmas och medge att jag inte ens läst böckerna så jag är nog en olämplig projektledare... dock skulle jag friggin' söka bidrag från Svenska kyrkan istället för att väja för referenserna så det så - fett radikalt!)

kefka

Hero
Det verkar intressant, snygga illustrationer och Narnia är ju en mysig värld. Undrar om tanken är att man ska spela en människa som kommer fràn vàr värld till Narnia precis i böckerna. Av nàgon anledning verkar inte sàdana fantasy upplägg vara lika vanliga i rollspel som inom litteraturen, men jag tycker det allmänt är ett intressant upplägg. Spelledaren behöver inte lägga mycket tid pà introducera en ny spelvärld innan man drar igàng och inlevelsemässigt är det nog enklare att relatera till en rollperson fràn vàran värld.

Recensionerna pà amazon var positiva även om de inte gav sà mycket information, tydligen ska regelsystemet vara enkelt och bara använda sexsidiga tärningar. Hursomhelst, jag ska ta och kolla in det nästa gàng jag har vägarna förbi en spelbutik.