Nekromanti Nattens Ängel del 3. Vad vill ni ha?

Magnus L

Hero
Sitter för fullt och knåpar på sista delen i trilogin Nattens Ängel. Vi funderar lite på hur vi ska lägga upp äventyret och tar våra medspelare runt om i landet till hjälp för att det ska bli så bra som möjligt.
Vår tankegång är att sista delen ska vara fylld av magi, legendariska monster och och verkligen ta fram känslan av fantasy, mystik och epik.

Vill ni ha det så eller ska det vara mera "jordnära" så att säga?

Tacksam för åsikter!

Ziir

Veteran
Mycket mystik och magi tycker jag låter bra. Men hälst ingen jakt på magiska föremål. Vet inte om det var i tanken, men det är ett rätt så gamalt och ut tjatat tema. I alla fall i vår grupp.

hyperdrive

Veteran
Poesi!

Fyll den med poesi och allt som är vackert naturligtvis!

För tempoväxling så är det alltid kul med en riktig regelbaserad svärdsfight med dundermagi o sånt.

/Kristofer

Cerec

Veteran
Jag tyckte ni gjorde ett mycket bra jobb med del 1 & 2. Vi hade mycket kul när vi spelade dom så jag tycker att ni har fria händer.

Cerec

Veteran
Jag tyckte ni gjorde ett mycket bra jobb med del 1 & 2. Vi hade mycket kul när vi spelade dom så jag tycker att ni har fria händer.

Magnus L

Hero
Det kommer till viss del att vara jakt på magiska föremål men inte på det sätet jag tror många tänker sig...föremålen spelar en viktig men underordnad roll..

soda_UBBT

Warrior
Jag tycker att det skall bli inledningen till en större kampanj, varför inte använda sig utav Abboraten i Tibaras "korståg mot hedningarna" - dvs Soldarn

Det kanske finns de inom daak kyrkan som tycker att daaks hämd mot de otrogna går lite långsamt och behöver lite hjälp. En samling av de mest fanatiska tempelriddarna får i uppdrag att sprida pesten i soldarn. Utklädda till handelsmän driver de runt i asharina med fyra halvdöende pestsmittade personer (väl gömda i en förseglad vagn) och sprider smittan.

Samtidigt talar en gammal profetia om "dårarnas marsch", och ryktet om domedagsprofesian är på allas tungor
- RP:na hamnar mitt i allting......Bara en tanke alltså..