Nekromanti "Nedfrusen" Mutantmiljö i Skymningszonen

Nightcrawl

Veteran
Joined
25 Jan 2011
Messages
11
Location
Malmö
Jag har en kampanj på gång "Siberian Tiger" i Mutant 2089 med mig som SL. Jag har 2-3 spelare men skulle behöva nån/några till.
Det är inte väsentligt om ni är erfarna eller nya spelare- Viktigast är att ni tillåter er själva och andra att ha kul. Vi kommer spela i Malmö (möjligt alternativ är Studiefrämjandet i Lund) och kör igång så snart gruppen är färdigsatt och folk "VERKLIGEN" kan spela (tidsmässigt alltså). Ni kan svara här eller maila mig på drzewieckikrzysztof103@gmail.com
 

Nightcrawl

Veteran
Joined
25 Jan 2011
Messages
11
Location
Malmö
För er som inte vet så kommer det spelas en massa rollspel, brädspel mm imorgon med start ca. 18.00 på studiefrämjandet i Lund, Fabriksgatan 1 ( inte så långt från Lunds tågcentral, du ser en massa byggamaturer runtomkring).
Jag (Krysztof) kommer dyka upp tillsammans med en vän som är riktigt taggad för att spela Mutantkampanjen. Mutant är trots allt ganska lätt (jämfört med vissa andra rollspel) där till och med nybörjare såväl som erfarna spelare tillsammans kan njuta och ha kul. Kommer det inte finnas spelare som vill spela kampanjen så hoppas jag att det finns andra spelgrupper där jag och Andy kan hoppa in och spela.
Jag har bantat ner lite på den första delen av min kampanj så att det blir till ett kortare rollspelscenario. Jag gör några karaktärer idag så att vi kan sätta igång med spelet nästan direkt. Jag är säker på att det kommer vara både roligt och tillräckligt utmanande för alla deltagare. Är du en av dem som har läst nån av mina trådar där jag har bjudit in till min kampanj men som inte svarat och tänker dyka upp imorgon så är du mer än välkommen att vara med. Jag ska försöka vara där lite tidigare så att vi kan organisera ihopa oss och så.
Är du ny och osäker så tycker jag att du ska ge dig själv en chans till att testa rollspel. Jag fastna för det direkt första gången jag spela. Jag har bra koll på Mutantvärlden och har tålamod så det räcker för alla.
Är du en erfaren spelare så har du inte (antagligen) haft så roligt som du kommer ha med mig som spelledare.

PS: Är du verkliggen taggad efteråt så kan vi fortsätta med del 2 och 3 nån gång.

Mvh
 

Nightcrawl

Veteran
Joined
25 Jan 2011
Messages
11
Location
Malmö
Karaktärerna är färdiga och vi spelar på Fredag, 4/2, eftermiddag. Jag återkommer med mer exakt tid. Det går fortfarande att anmäla sig.
 

Nightcrawl

Veteran
Joined
25 Jan 2011
Messages
11
Location
Malmö
Det har mailats in en del frågor om kampanjen, mutantvärlden och dess historia.

Kampanjen utspelar sig i Neosibirsk som ligger i Norra Sibirien, ca 150km från gränserna till gamla Mongoliet och Pakistan. Den hålls i 3 delar om det fortfarande finns intresse att spela de andra två efter den första så klart.

Så här ser mutantvärlden ut när ni börjar. Året är 2121. Mycket har hänt sedan början av 2000-talet.

2030-2040: Allting börjar mer och mer att privatiseras. Statens makt sjunker och företagens växer. Jordens naturliga råvaror börjar gå mot sitt slut. Miljöförstöring och utsläpp börjar göra sig märkbara på jordens ekologiska balans. Överbefolkning blir ett allvarligare problem.
2040-2050: De ledande företagen börjar söka sig till kolonier ute i rymden. Mars är nu inom räckhåll och flera kolonier på och runt månen etableras. Kvar blir de fattiga 9/10. På jorden börjar strålningsolyckor, svältepidemier m.fl. bli vanligare då storföretagen tagit sin tillflykt bland stjärnorna. Tredje världen fattigaste länder slåss totalt ut och blir företagens fattiga kolonier. Allt fler söker sig till städerna som fortfarande (delvis) kan förse sina invånare med mat och skydd. Stora områden med hög radioaktiv strålning pga kärnkraftsolyckor, dumpning av RA-avfall, känvapenprover etc förklaras som "Förbjudna zoner" och höga stängsel med avancerade bevakningssystem innestänger alla dess invånare.
2060-2070: Megastäderna (10-100 milj.) styrs av dotterföretag till de stora megakorporationerna i rymden. Staden delas in i stora sektorer som i sin tur delas upp i mindre block. När man inte kan bygga i bredd så bygger man i höjd (och neråt för folk som av nån anledning inte kan/vill vistas ovan jord).
Metropolisen försöker hålla ordning runt blocken och inne i företagens administrations-, produktions- och bostadsblock är det Interpol som upprätthåller ordningen.
2070-2080: An nån anledning förklarar Megakorporationerna i rymden krig med varandra. Inom loppet av tio minuter sprängs rymdstationer och administrativa baser till ett värde av 3.000 triljarder Eurodollar. På jorden kan ingen ingripa eftersom meddelandet om vad som hänt kommer försent. Vissa håller triumftåg inne i städerna där megakorporationernas undergång firas.
2080-2090: Läget i städerna börjar stabliliseras en smula och företagen på jorden ser sin chans att bilda karteller som styr städerna gemensamt. Staten och myndigheterna har helt försvunnit. Det talas numera om städer och inte länder. SVOT- styrkor bildas för att gemensamt med metro/interpolisen bilda ordning. Cybernetik, androider, robotar, replikanter och ny teknologi blir allt vanligare.
2090-2100: Mutanterna bryter sig ut från de förbjudna zonerna i välbeväpnade pack och konkurrera med den fåtaliga kvarvarande landsortsbefolkn.
"Skymningszonen" (eller Skym) är en benämning på områdena mellan de neonupplysta städerna och de mörklagda förbjudna zonerna. Mutanterna väller också in i städerna som inte klarar av att hålla emot de stora massorna. En direkt följd av detta blir utvisning av människor som inte anses lämpliga i städerna; kriminella, sinnessjuka, arbetslösa, "konstiga". Dessa "pjonjärer" visar ett brinnande hat mot stadsbefolkningen som vänt dem ryggen. Makten i skymningszonen kommer ur en gevärsmynning. Den starkes rätt råder. Pack av välbeväpnade "ziggysar" drar runt i Skym och skjuter på allt som rör sig.
2100-2110: Felprogrammerade datorer och mängder av märkliga beslut leder till att ett kärnvapenkrig utbryter. 30 % av städerna slåss ut och konsekvensen blir en markant ökning av bakgrundsstrålningen. Mutationerna i och utanför städerna ökar. Misslyckad forskning av medicinska och kemiska försök till borttagning av mutationerna läggs till slut ner. Klimatförändringar och jordbävningar, ofta orsakade av miljöförstöring/radioaktiviteten, orsakar geografiska förändringar. Polerna smälter och dränker stora områden. Delar av USA, Sydamerika, Afrika och Europa dränks helt. Den högre belägna norra- och centralAsien klarar sig bättre. Experiment med genmanipulation och bakgrundstrålningen ger upphov till psi-mutanter och muterade djur.
2110-2121: Det här är en mörk framtid där städerna ligger som öar i ett hav av laglöshet och kaos. Hundravåningars skyskrapor står som dvärgar till megaskraporna (superkomplexen) med svävplattformer, mindre vägnät och enorma interstrador. De farliga tunnelbanorna kompletteras av de supersnabba snabbtågen och luftbanespår som tillsammans med stradorna är som broar mellan skraporna. Robotstyrda- el och fussionsdrivna bilar, neon och reklam överallt. Syntetisk och genmanipulerad mat är det enda som går att få tag på om man inte är rik. Pengar styr som aldrig förr. Luften är förhållandevis ren i de inre sektorerna medan det från och till regnar syra i de yttre. Hemifrån styrs allt via hemterminalerna. Cyberkosmos är tillgängligt för hackers som vill "gå in" med sina avatarer för att hämta/ändra information. Företagen styr och dess arbetande korpar skyddas av dem. Konkurrensen emellan företagen är stenhård. Maktsugna, stora, ensamma företag slåss samman i stora Megakorporationer som tillsammans med andra sådana dominerar städerna till 95%. Kvartersgäng i underjorden och vissa yttersektorer, styr över "slummen". Droger, vapen och annat köps öppet på de svarta markanderna som kontrolleras av Yakuza och Tatsu.
Mutanterna accepteras (men inte mer) och används som billig arbetskraft. Vissa av dem håller sig i de gamla tunnelbane- och övergivna servicesystem. Utanför städerna lever mutanter och pjonjärer i väl befästa byar. De har oftast ingen kontakt med städerna som omringat sig med enorma murar med olika energikanoner som försvarsverk utåt mot Skyms alla faror.
Få av stadens invånare vill bege sig utanför städerna där det berättas om märkliga företeelser utan förklaring.....

Jag har försökt att sumera ihop historia och lite av hur mutantvärlden ser ut. Där finns mängder av mer information att fördjupa sig i.
 

Nightcrawl

Veteran
Joined
25 Jan 2011
Messages
11
Location
Malmö
För närvarande har jag 5 spelare och ytterliggare 3 som står i reserv eftersom de inte kan idag, fredag kl. 16.00. Vi är hos min vän Andy på Proffesorsgatan i Malmö. Det finns en maxlimit på 12 spelare och kampanjen är designad så att andra-nya spelare kan hoppa in när som helst.

Tiden till play-off börjar närma sig. Du kan ringa mig idag efter 13.30 (eller smsa när du vill) på 0760-849976, Kristoffer.

Jag har dels färdiga karaktärer och vill man skapa sin egen så bör man dyka upp lite tidigare, typ runt 15.00 kanske.
 

Nightcrawl

Veteran
Joined
25 Jan 2011
Messages
11
Location
Malmö
Andra spelträffen körs imorgon 16.30. Ni kan nå mig på 0760-849976, Kristoffer. Det går som sagt fortfarande att hoppa in i kampanjen.
 
Top