Nekromanti Nedresa till GothCon. Passagerare sökes!

Rickard

Urverk speldesign
Nu är det så att jag tänker åka ner med husbil från Norrköping till GothCon och vill fylla ut den till fullo. Om du bor i Norr- eller Linköping och vill ha en tur- och returresa till GothCon som går på 200 kronor så hör av dig så snart som möjligt i denna tråd. Först till kvarn får först mala. 1-2 platser finns kvar i husbilen. Antagligen vill jag bara fylla ut den med en till.

Du kommer, förutom att kunna ha alla prylar i husbilen och sova där, även få sällskap av ett gäng forumiter. Närmare bestämt Snigel, walium, Yassilus och så jag då. Nedresan kommer att ta ungefär 3 timmar (2 timmar ner och 1 timmes vilsekörning i Göteborg?) och vi åker ner på torsdagen med planerna att besöka gothconpubben.

För att tråden inte ska vara helt menlös så kan vi också diskutera när sjutton vi ska åka ner. Jag funderar på omkring 15-tiden här från Norrköping. Eventuellt kan vi åka tidigare. Vad gör det om vi är tidiga nere i Göteborg? För jag antar att vi ändå kommer att ha ett gäng spel med oss. :gremsmile:

/Han som är i sista stund, då han nyss fick återbud

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Nedresa till GothCon. Passagerare finnes!

Först till kvarn får först mala.
Jag är först till kvarnen. Nu mal jag.

Jag kommer däremot antagligen att sova på annan plats, men det ger bara mer utrymme åt er andra.

Ja, just ja, 15 är en utmärkt tid.

/tobias

walium

Ganska töntig, faktiskt
Bra att du tog ditt förnuft till fånga [NT]

Du tar väl med ditt Carcassone så vi har något att göra under resan antar jag? :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag är som sagt tillgänglig under hela torsdagen så för min del kvittar det. Men jag hade gärna tillbringat mer tid på GothCon-puben i år jämfört med förra året.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Bra att du tog ditt förnuft till fånga [ANT]

Du tar väl med ditt Carcassone så vi har något att göra under resan antar jag?
Jag ska fundera på det...

/tobias

Rickard

Urverk speldesign
Re: Nedresa till GothCon. Passagerare finnes!

"Jag är först till kvarnen. Nu mal jag.

Jag kommer däremot antagligen att sova på annan plats, men det ger bara mer utrymme åt er andra.
"
Men bra. Dig hittar jag ju till och med till. :gremsmile:

Lite såhär på sidan till alla: Ta gärna med någon cd. Annars kommer jag att bränna ut Torgny Melins och köra den på repeat hela resan (läs: konventet).

Det kommer att finnas bord och stolar i bilen, så vi kan sitta utomhus om vi vill när vi kommer fram. Kanske ska vi dra lite tidigare (14?) så att vi kan ta och käka innan vi drar till pubben?

/Han som inte orkar pula med radio, då den inte automagiskt ställer om sig till nya kanaler

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vem är Torgny Melin?

"Lite såhär på sidan till alla: Ta gärna med någon cd. Annars kommer jag att bränna ut Torgny Melins och köra den på repeat hela resan (läs: konventet)."

Jag kan ta med lite Johnny Cash och John Lee Hooker så att du kan få höra lite riktig musik, din obildade tölp.

EchonCique

Hero
Jaaaaaaaaaa!

Då paxar jag sovplatsen som finns kvar som vi sa på IRC :gremsmile:.

Heja Gurgeh!

Rickard

Urverk speldesign
Dansband som gjort cover på Teddybears Sthlm [NT]

/Han som gillar "Yours to keep" men resten är väl... ingen höjdare

Ackerfors

Alas, your rapids!
Nej, inte Carcassonne! :(

:gremwink:

Okej, så länge jag slipper sova på den där sängen man gör av bordet så är jag nöjd. Den var en decimeter för kort. Utöver det kan jag sova var som helst och med vem som helst. :gremsmirk:

Och nedfärd, ja. Jag är ledig hela Torsdagen, precis som de flesta andra verkar vara. Det var visst inte säkert när husbilen skulle vara ledig (eller fattade jag det fel?), men jag har inget emot att åka så tidigt det går. Åker hellre tidigt och tar det lugnt än sent och vi känner oss stressade, liksom. Blev ju lite klurigt med att ta sig till pubben förra året (och från också, harr harr) så även det gör att jag tycker att det är bättre ju tidigare vi kommer iväg.

Och jag måste väl leta rätt på en skiva så att jag slipper höra Torgny Melins-eländet. Om bara Snigeln kunde svara på tilltal... :gremfrown:

Rickard

Urverk speldesign
Nu är det bestämt

Eftersom farsan använder husbilen samma dag, så kan jag inte komma ifrån förrän 15. Jag hämtar väl Yassilus när det stundar. Sedan Gurgeh, <strike> walium </strike> Snigel och sist walium. Jag hoppas att hitta.se visar rätt kartor när det gäller var Snigel har sitt skal. walle får jag hämta upp i Ryd centrum.

Vi får väl eventuellt käka något på vägen eller komma lite sent till pubben (McDonalds och penninguthämtning vid Skånegatan?).

/Han som jättegärna ville att någon kunde skriva ut den här kartan från map24.se

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Nu är det bestämt

Jag har skrivit ut kartan, och jag vet dessutom var Snigel bor.

/tobias

MrG

Swashbuckler
Inte för att jag ska åka med, men...

... traditionen bjuder att man käkar på Max eller Taj Mahal i Jönköping på vägen till GothCon och BSK. Och känner mig nästan sugen att ta omvägen förbi där bara för käket till konventet, men det är en rackarns onödig omväg från Ullevi :gremwink:

(och så undrar man vad i ens nyfikenhet som gör att man läser sånna här trådar, eller trådar om fika i Umeå :gremconfused:)

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Re: Inte för att jag ska åka med, men...

och så undrar man vad i ens nyfikenhet som gör att man läser sånna här trådar, eller trådar om fika i Umeå
Du är i alla fall inte ensam om det :gremgrin: