Nekromanti Nedstängningen av tråden "Forumitfokus: Recca"

CapnZapp

Myrmidon
Jag hoppas detta är lämplig plats för att säga detta:

Min ödmjuka åsikt är att moderatorteamet vidtog fel åtgärd vad gäller tråden https://www.rollspel.nu/threads/60960Forumitfokus: Recca.html

Tråden stängdes ner. Jag skriver detta i bästa samförstånd och förstår att trådstängningen troligen bara skedde i all hast och helt utan bakomliggande avsikter.

Jag har ingenting med ämnet eller deltagarna att göra, och är själv inte intresserad av att vara med, men jag anser att detta straffar idén och dess initiativtagare mycket mer än de forumister som tyckte ämnet var en dålig idé.

Hade det varit upp till mig hade jag gett tillsägelse till de enskilda forumister som inte följde den första gulposten, rensat bort samtliga ovidkommande inlägg från tråden och därefter återöppnat tråden för de som vill göra något positivt av den.

Som det är nu är det min högst personliga åsikt att den stängda tråden skickar en negativ signal, både till dem som gillar tilltaget och de som inte gör det.

Mvh,
CapnZapp

!Paxen

Swashbuckler
pappapiraten said:
Får man fråga vad tråden handlade om? Var det nån typ av karaktärsgestaltning av forumsmedlemen Recca?
Mer en fokus på personen bakom Recca. Bifogar länk genom tinyurl så att folk inte behöver copy/pastea för att ta sig fram http://tinyurl.com/ogw5ndj

I övrigt så tycker jag inte att trådlåsningen var fel, men kanske lite för snabb. Men personliga åsikter, liksom.

Mukwa

Swashbuckler
Jag tycker också att låsningen var felaktig och jag har skickat pm till Krille om det och sagt att jag kan editera mina inlägg om det hjälper. Jag var slarvig och registrerade inte faraonens varning, vilket var dumt, men shit happens och det ska inte gå ut över andra känner jag.

Mundo

Myrmidon
Som den ovanligt onda person jag är som är mer eller mindre direkt skyldig till att den stängdes ned så håller jag med.

Min mening var inte att paja allt roligt för alla även om det kanske verkade så. Sa bara vad jag tyckte.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Själv tycker jag att det var ett ypperligt exempel på när man skulle brutit ut deltråden eller helt enkelt stängt av alla som fortsatte posta längst med den linjen efter första tillsägelsen.

Det rörde sig ju inte om mer än en handfull inlägg i en kort tråd som alla dessutom rörde samma avstickare.

rollspelspiraten

Swordsman
Jag hittade den stängda tråden. Den enda frågan som jag undrar är om detta är en stående grej. Om det är fler än Recca som har blivit "karaktärsgestaltade" eller om det enbart är hon. Är det enbart för Recca så känns det som att trådförfattaren kanske är lite betuttad. Vad vet jag? :gremgrin: :gremwink:

!Paxen

Swashbuckler
pappapiraten said:
Jag hittade den stängda tråden. Den enda frågan som jag undrar är om detta är en stående grej. Om det är fler än Recca som har blivit "karaktärsgestaltade" eller om det enbart är hon. Är det enbart för Recca så känns det som att trådförfattaren kanske är lite betuttad. Vad vet jag? :gremgrin: :gremwink:
Som jag har förstått det så ska det vara flera forumitfokus på andra användare av andra användare. Men det kanske dom inblandade kan berätta mer om (lr länka till aktuell tråd om hela forumitfokusgrejen).

rollspelspiraten

Swordsman
!Paxen said:
Som jag har förstått det så ska det vara flera forumitfokus på andra användare av andra användare.
Jaha, men då vart det väl inte så farligt? Som sagt, vad vet jag? Jag är bara glad över att ha hittat hit. :gremsmile:

RasmusL

Champion
pappapiraten said:
!Paxen said:
Som jag har förstått det så ska det vara flera forumitfokus på andra användare av andra användare.
Jaha, men då vart det väl inte så farligt? Som sagt, vad vet jag? Jag är bara glad över att ha hittat hit. :gremsmile:
Det hela började med att God45 frågade efter nya ämnen för sina återkommande fokustrådar som varit mycket uppskattade. Jag tror att det var arvidos som kom med forumitfokusidén och vi var ett gäng som hakade på och personligen kände jag att det kunde vara karaktärsdanande och lite utelämnande på ett spännande sätt att få någon annans tankar om vem jag är här på forumet (spela djärvt liksom!). Arvidos satte standarden med en grym start och jag försökte följa i hans spår.

Förhoppnignsvis kommer det här att bli en fin serie av porträtteringar och det är öppet för alla att vara med och bli fokuserade och skriva fokus på andra!

rollspelspiraten

Swordsman
Rymdhamster, om jag sänker den ytterligare så måste någon förr eller senare hjälpa mig upp när jag trillar. :gremwink:

RasmusL, dåså, då vart det inte särskilt farligt i mitt tycke. Tycker folk att det är roligt så kör på. Jag tycker inte golf är särskilt roligt, därför spelar jag det inte.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
pappapiraten said:
Rymdhamster, om jag sänker den ytterligare så måste någon förr eller senare hjälpa mig upp när jag trillar. :gremwink:
Mest ett skämtsamt sätt att påpeka att tråden låg bara två rader under denna tråd =) Men jag inkluderade en länk för "ease of use".

Ett tips förresten: många (eller i alla fall en del) kör fortfarande med trådad visning. Dvs istället för att alla inlägg hamnar efter varandra så ser man dem som en lång lista över inlägg, uppdelade i trådar.

Därför är det bra att svara på varje inlägg separat istället för att svara på flera olika inlägg på samma gång.

Då blir det mycket lättare för de med trådad visning att följa med =)

Sodivra

Champion
Jag tyckte det var trist att tråden låstes, men helt i linje med att moderatorerna först varnat, och det var ganska trist och OT stil i hela tråden.

Men ni har ju rätt, man hade kunnat bryta av de flesta inläggen, det hade kanske varit den bästa lösningen.

Skönt att få backning med lite mer positiva inlägg, det är en riktig boost! Tack!

Vimes

Sillkung
Ja, det var verkligen ett märkligt beslut. Det är, tycker jag, svårt att låta bli att spekulera i huruvida det bottnar i att forumitfokus även från moderatorhåll anses vara en "dålig idé". Det är ju i så fall bättre med öppenhet kring detta, istället för svårförklarliga och slumpmässiga modetatorsingripanden.

Recca

Femme Fatale
Trist att tråden stängdes. Sen så tycker jag att det var ett jätteonödigt bråk som uppstod i tråden. Tycker vissa inblandade skulle anmält Mundos inlägg istället, då det klart och tydligt bröt mot Riktlinje 4, 5 och 6 i forumreglerna. Det var ett klart trollinlägg liksom. Han hade lika gärna kunnat länka till ett trollface.

Mukwa

Swashbuckler
slanf*n said:
Vadå svårbegripligt? Moderator bad dem upphöra med en konversation, de lyssnade inte.
Tillsägelsen är solklar (nu när jag har läst den vill säga, trodde att den handlade om att mundo var ett troll eller nåt i den stilen, och när han fortsatte posta ville jag svara), men att låsa tråden för att två pers fortsatt på ett (kanske onödigt) sidospår förstörde ju tråden mer än sidospåret gjorde imo.

RasmusL

Champion
slanf*n said:
Vadå svårbegripligt? Moderator bad dem upphöra med en konversation, de lyssnade inte.
Och då straffar man diskussionen snarare än de som går över gränsen?